وکیل سیدامامی: پرونده سید امامی هنوز مفتوح است/ صدا وسیما پاسخگو باشد

پیام درفشان وکیل مدافع خانواده کاووس سیدامامی در رابطه با آخرین وضعیت پرونده شکایت موکلانش از صداوسیما توضیحاتی ارایه کرد.

وی در گفت‌وگو با ایسنا، در این باره اظهار کرد: روز سه‌شنبه به شعبه ۹ بازپرسی دادسرای فرهنگ و رسانه مراجعه و درخواست کردم که پرونده را جهت مطالعه در اختیار من قرار دهند که چه اقداماتی انجام شده است که با این درخواست موافقت شد.

ایراد ما به صداوسیما این است که وقتی باید قانون موقوفی تعقیب صادر می‌شده چرا به موضوع کسی پرداخته‌اید که حتی به دادگاه نرفته و حکمش اثبات نشده و چرا شما تحت عنوان جاسوس این موضوع را مطرح کردید.

درفشان تصریح کرد: در مواردی که خودکشی، مرگ و تمام مسایل علت مرگ مشخص نیست مرگ مشکوک محسوب می‌شود. مسأله فوت سیدامامی نیز مرگ مشکوک بوده است و این مسأله باید به قاضی ویژه قتل و دادسرای امور جنایی عنوان شود حال مرتبط با هر قضیه‌ای باشد که در خصوص آقای سیدامامی به آقای شهریاری سرپرست دادسرای امور جنایی این مسأله اعلام شده بود و خود ایشان به سلولی که سیدامامی در آن زندانی بودند مراجعه کرده بود و به ما عنوان کرد که خودم رفتم و مسایل را بازرسی کردم.

وی افزود:  از این بابت در دادسرای امور جنایی پرونده‌ای تشکیل شد که علت مرگ سیدامامی را مورد بررسی قرار دهد و به این دلیل آقای شهریاری پرونده امنیتی که در دادسرای اوین قرار داشت را مطالبه کرد که مسایلی که در بازجویی باید رعایت شود را بررسی کنند که آیا رعایت شده است یا خیر.

وکیل مدافع کاووس سیدامامی گفت: ما از ابتدای امر مدام بیان کردیم اینکه یک فردی با دست خودش، خودش را بکشد کفایت نمی‌کند که تمام ارگان‌ها و اشخاص از این مسئولیت مبرا شوند.

درفشان افزود: در امر بازجویی هم یک سری پروتکل‌ها، آیین‌نامه‌ها و مسایل وجود دارد؛ مثلاً میزان ساعت بازجویی در روز از یک حدی نباید فراتر برود و استفاده از یک سری از شیوه‌ها در بازجویی ممنوع است که باید این موضوعات مورد بررسی قرار گیرد که به طور مثال نکند فشار بر روی شخص آنچنان بالا بوده و موارد رعایت نشود که این شخص وادار به خودکشی شده که در حال حاضر دادسرای امور جنایی بنا به هر علتی پاسخگو نیست.

وی در رابطه با سایر اقداماتش در خصوص پرونده مرحوم سیدامامی اظهار کرد: باید به حفاظت اطلاعات سپاه مراجعه کنیم و مسأله را طرح کنیم و از سوی دیگر باید دادخواست حقوقی مطالبه دیه را در یک دادگاه حقوقی طرح کرد تا بتوانیم از سد دادسرای جنایی عبور کنیم چون در مرجع حقوقی هر کسی که به عنوان خانواده قرار دهیم بلافاصله احضار می‌شود تا پاسخگوی قصور و تقصیرات خود باشد.

اینرا هم بخوانید

عفو بین‌الملل نسبت به اعدام ۸ تن از معترضان هشدار داد

عفو بین‌الملل اعلام کرد جان هشت تن در ایران که در ارتباط با اعتراضات پس …