٢٩ تماشاچی فوتبال در پی اصابت یک موشک اسرائیلی در شرق خان‌یونس کشته شدند

خبرگزاری رویترز به نقل از شاهدان در جنوب غزه نوشت که یک موشک اسرائیلی روز سه‌شنبه ۱۹ تیر به یک چادر که «آوارگان فلسطینی برای تماشای یک مسابقه فوتبال در مدرسه‌ای در آنجا جمع شده بودند» اصابت کرد.

به گزارش رویترز به تقل از مقامات گروه شبه‌نظامی حماس، دست‌کم ۲۹ تن که اکثر آنها زنان و کودکان بودند، در این حمله کشته شدند.بر اساس این گزارش، این مدرسه در منطقه‌ای در شرق خان یونس قرار داشته است.ارتش اسرائیل اعلام کرد در حال بررسی گزارش‌هایی است که نشان می‌دهد غیرنظامیان آسیب دیده‌اند.

رتش اسرائیل گفت که این واقعه زمانی رخ داد که ارتش با استفاده از مهمات «دقیق»، یکی از شبه‌نظامیان حماس را که در حمله ۱۵ مهر سال گذشته این گروه به اسرائیل شرکت داشت، هدف قرار داد.شبه‌نظامیان حماس در این حمله دست‌کم ۱۲۰۰ تن را کشتند و بیش از ۲۵۰ تن را گروگان گرفتند. پس از آن، اسرائیل به هدف نابودی حماس به غزه حمله کرد.

به گفته وزارت بهداشت غزه که تحت کنترل حماس است، از آن زمان تاکنون بیش از ۳۸ هزار فلسطینی در حمله نظامی اسرائیل کشته شده‌اند. اسرائیل نیز بارها حماس را متهم کرده است که از غیر نظامیان به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کند.

بر اساس گزارش‌ها، ارتش اسرائیل بلافاصله به درخواست برای اظهار نظر در مورد این‌که آیا می‌دانست یک مسابقه فوتبال در زمان صدور دستور حمله در حال برگزاری است، پاسخ نداد.در همین حال، نیروهای اسرائیلی روز چهارشنبه ۲۰ تیر به حملات خود در شمال و مرکز غزه ادامه دادند.رادیو آمریکا

اینرا هم بخوانید

پرستاران در چندین شهر دست به تجمع زدند  

پرستاران طبق فراخوان قبلی امروز در شهرهای اصفهان، قم، کاشان، شیراز و قروه دست به …