پادرمیانی آمریکا برای کاهش تنش میان «سوریه دمکراتیک» و ترکیه

العربیه:ائتلاف بین‌المللی علیه تروریسم به رهبری آمریکا روز جمعه 2 نوامبر اعلام کرد، برای کاهش تنش میان نیروهای سوریه دموکراتیک و ترکیه پادرمیانی می‌کند.

این گام واشینگتن یک روز پس از بمباران مواضع نیروهای سوریه دمکراتیک در شمال و شرق سوریه صورت می‌گیرد.شان رایان، سخنگوی ائتلاف بین المللی ضد تروریسم در صفحه تویتر خود نوشت:«ما برای کاهش تنش میان با دو طرف یعنی ترکیه و نیروهای سوریه دموکراتیک در تماس هستیم».

سخنگوی ائتلاف بین المللی ضد تروریسم بر ضرورت دادن اولویت، اهمیت و تمرکز بر شکست داعش تاکید کرد.نیروهای سوریه دموکراتیک شامگاه چهارشنبه 31 اکتبراعلام کردند، در اعتراض به بمباران مواضع‌شان توسط جنگنده‌های ترکیه، عملیات علیه داعش را به طور موقت به حالت تعلیق درمی‌آورند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، ارتش ترکیه روز چهارشنبه اعلام کرد که در راستای عملیات «سپر فرات» مواضع نیروهای وابسته به «پ.ک.ک» در شمال سوریه را بمباران کرد.نیروهای سوریه دمکراتیک اغلب از کردهای سوریه و عرب‌های شمال سوریه متشکل شده‌اند.

این گروه روز چهارشنبه اعلام کردند هماهنگی بین بمباران مواضع‌شان از سوی نیروهای هوایی ترکیه همزمان با حمله داعش را محکوم کردند.

نیروهای سوریه دموکراتیک که از سوی ائتلاف بین‌المللی مبارزه با داعش به رهبری آمریکا، حمایت می‌شود، اعلام کردند، عملیات علیه داعش را تا زمانی که ترکیه آنها را بمباران می کند به حالت تعلیق درمی‌آورند.

ارتش ترکیه طی روزهای گذشته از آسمان و زمین مواضع نیروهای سوریه دموکراتیک را در شمال سوریه بمباران کرد.

آنکارا علنا از نیت خود مبنی بر اجرای عملیات نظامی علیه کردها در شمال و شمال شرق سوریه سخن گفته است.

اینرا هم بخوانید

سازمان ملل: نزدیک به یازده میلیون افغان در داخل و بیرون از افغانستان آواره هستند

تعدادی از مهاجرین افغان که از پاکستان به افغانستان برگشت داده شده اند کمشنری عالی …