پانزدهمین کنفرانس حزب کمونیست کارگری در شرق کانادا برگزار شد

پانزدهمین کنفرانس  واحد شرق کانادای حزب کمونیست کارگری روز شنبه هفتم سپتامبر ۲۰۲۴  با حضور حمید تقوائی دبیر کمیته مرکزی حزب و تعدادی از اعضای حزب کمونیست کارگری چپ عراق برگزار شد.

کنفرانس با سرود انترناسیونال و یک دقیقه سکوت به یاد قربانیان راه آزادی و سوسیالیسم افتتاح شد.

به دنبال آن  سخنرانی افتتاحیه حمید تقوائی ارائه گردید. حمید تقوایی در صحبت هایش با اشاره بر تجربه غنی فعالیتهای میدانی حزب در دو سال گذشته در کانادا و کلا در خارج کشور بر اهمیت تعیین کننده پراتیک و فعالیت میدانی حزب تاکید کرد و گفت ما می توانیم و باید بیش از پیش ارتباطات خود با فعالین و نهادها و شبکه‌های مبارزاتی در خارج کشور را گسترش بدهیم و به عنوان یک نیروی متحد و تقویت کننده اعتراضات در خارج کشور ظاهر شویم.    

 پس از آن بابک یزدی دبیر کمیته شرق کانادا در مورد فعالیت‌های حزب در سالهای گذشته و نقش حزب و فعالین آن در فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی شرق کانادا صحبت کرد. دبیر واحد حزب در شرق کانادا تاکید کرد که چگونه حزب توانسته گامهای بیشتری در جهت اجتماعی‌تر شدن و منشاء اثر بودن در جامعه بردارد و نسبت به مسائل مختلف سیاسی  ایرانیان مقیم کانادا نقش فعالی ایفا کند. بخشی از این فعالیت‌ها را در لینک زیر مشاهده خواهید کرد:

سپس مسئولین عرصه‌ها و  نهادهای مورد حمایت حزب از کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی، کمیته بین‌المللی علیه اعدام، ایران سولیدارتی، تلویزیون همراه و مسئول مالی حزب گزارش فعالیت‌های خود را ارائه کردند و بدنبال آن اعضای حاضر به بحث حول گزارشات پرداختند. رفقای حزب کمونیست کارگری چپ عراق نیز در مورد کمپین علیه اعدام در عراق و همچنین فعالیت های هماهنگ این رفقا  با حزب کمونیست کارگری ایران در تورنتو صحبت کردند.

قسمت پایانی جلسه سخنرانی اختتامیه حمید تقوائی بود. ایشان در سخنرانی اختتامیه خود بر تصویر منفی که تجربه شکست خورده کمونیسم روسی و چینی در اذهان عمومی ایجاد کرده اشاره کرد و گفت تجربه مبارزاتی حزب بویژه در دو سال اخیر از جمله فعالیتهای حزب در خارج کشور که در گزارشاتی که در این کنفرانس ارائه شد منعکس بود نشان میدهد که تنها راه احیای محبوبیت و نفوذ اجتماعی کمونیسم پراتیک انقلابی کمونیسم کارگری در هر عرصه‌ای است که  اعتراض و مبارزه علیه هر نوع تبعیض و بیحقوقی و بر سر خواست‌های برحق و انسانی جریان دارد.  

در این کنفرانس  ۹ نفر زیر به عنوان کمیته جدید  شرق کانادا انتخاب شدند:

داود آرام، سهیلا دالوند، میترا دانشی، ایرج رضائی، کیاصبری، صدف کورش نیا، سروش میرقاسمی، آرش ناصری و بابک یزدی
در اولین نشست این کمیته بابک یزدی به عنوان دبیر کمیته انتخاب گردید.

۱۲ سپتامبر ۲۰۲۴

اینرا هم بخوانید

کارزار سه شنبه های” نه به اعدام” در سی‌ و چهارمین سه‌شنبه، همچنان مقاوم به پیش میرود.

زندانیان کارزار “سه‌شنبه‌های نه به اعدام” در ۲۱زندان مختلف امروز سه‌شنبه ۲۷شهریور ، برای سی …