پایان اعتصاب غذای سهیل عربی در زندان تهران بزرگ

امروز چهارشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹، سهیل عربی، زندانی عقیدتی پس از بیش از یک ماه به اعتصاب غذای خود پایان داد.

پایان اعتصاب غذای آقای عربی در پی درخواست مادر و دوستان خود و همچنین وعده مسئولان برای آغاز روند درمانی‌اش صورت گرفته است.

سهیل عربی روز شنبه ۱۶ فروردین ۹۹ طی نامه‌ای، ضمن اعتراض به بدعهدی مسئولان و عدم اعزام به مرخصی، شرایط نامساعد زندان، عدم رسیدگی پزشکی و تداوم حبس خود از آغاز دوباره اعتصاب خود خبر داد و  از خوردن و آشامیدن امتناع کرده بود. این زندانی عقیدتی روز پنج شنبه ۲۱ فروردین ماه با انتشار نامه‌ای در واکنش به قبول شدن درخواست اعاده دادرسی از ادامه اعتصاب غذا و تغییر در نوع آن با نوشیدن آب خبر داده بود.

آقای عربی اکنون طی یادداشتی که نسخه‌ای از آن به دست هرانا رسیده است، از پایان اعتصاب خود داد.

او در بخشی از این یادداشت گفته است: “به لطف حمایت‌های شما صدایم شنیده شد. گره‌هایی از پرونده‌ام گشوده شد و مراحل درمان آغاز شده است. البته که اعتصاب آخرین راه برای رسیدن به خواسته‌های قانونی ماست و حال با تلاش و پشتیبانی شما شرایط بهبود یافت. اگرچه هنوز پس از عمل جراحی نمی‌توانم جز آب و کمی قند و نمک مصرف کنم. اما می‌خواهم توجه ما به جای اعتصاب به مسائلی مهم‌تر جلب شود! برای مثال این پرسش که ۲ میلیارد و پانصد میلیون تومان چگونه در زندان تهران بزرگ غیب شده است؟ دلیل این کسری بودجه و عوامل اصلی اختلاس چه کسانی هستند؟ دلیل بدهی ۱ میلیارد و هشتصد میلیون تومانی زندان به بیمارستان چیست؟ چگونه پی ۳ سال مدیریت علی چهارمحالی در زندان اوین، گوشت از خوراک زندانیان غیب شد؟ مثل بودجه‌ای که بابت لبنیات و سبزیجات تازه برای زندانیان پرداخت می‌شود. اما این لبنیات و سبزیجات نیز مثل گوشت و بودجه درمان و دکل‌های نفتی غیب می‌شود! و اینکه اصلا چرا چیزها در این مملکت غیب می‌شود؟! چگونه این همه پایپ شیشه وارد زندان می‌شود و چگونه هیچ نظارتی بر ورود مواد مخدر به زندان نیست؟ چرا گزارشگر صدا وسیما وقتی به زندان تهران بزرگ آمد حاضر نشد یک جرعه از آب این زندان را مصرف کند؟ و چگونه توقع دارند زندانیان در این شرایط سالم بمانند؟ فعلا به خواست مادر و دوستانی که نگرانم هستند به اعتصاب پایان داده و به درمان ادامه می‌دهم”.

سهیل عربی روز چهارشنبه ۳ اردیبهشت‌ از بند خارج شده و به بازداشتگاه یکی از نهادهای امنیتی در تهران منتقل شد و چند روز بعد به دلیل وخامت حال در طول بازجویی به دلیل چسبندگی معده و خونریزی روده از بازداشتگاه اطلاعات سپاه در تهران به بیمارستان منتقل و در آنجا تحت عمل جراحی قرار گرفت و نهایتا ظهر روز چهارشنبه ۱۰ اردیبهشت بدون طی دوره درمان به زندان تهران بزرگ بازگردانده شد. آقای عربی پیشتر نیز در روز سه‌شنبه ۲۶ فروردین‌ از بند خارج شده و به یکی از بازداشتگاه‌های اطلاعات سپاه در تهران منتقل شده بود. وی نهایتا روز یکشنبه ۳۱ فروردین به زندان تهران بزرگ بازگردانده شد. آقای عربی سال گذشته نیز به مقر یک نهاد امنیتی منتقل و مورد بازجویی همراه با ضرب و شتم قرار گرفته بود. وی در اثر ضرب و شتم از ناحیه بیضه دچار آسیب دیدگی شدید و “ترومای بلانت” شد. وی از آن زمان تاکنون به دلیل بی توجهی مسئولان و عدم رسیدگی پزشکی از درد و عفونت رنج می‌برد.

سهیل عربی مورخ ۲۸ اسفندماه ۹۸ به بیمارستان امام خمینی تهران اعزام شد اما به دلیل عدم پذیرش وی توسط بیمارستان بدون رسیدگی پزشکی به زندان بازگردانده شد. گفته می‌شود این اقدام به دلیل بدهکاری سارمان زندان‌ها به بیمارستان و عدم تقبل هزینه‌ها از سوی زندان تهران بزرگ عنوان شده است. آقای عربی در آبان‌ماه ۹۸ به بهانه امتناع از پوشیدن لباس زندان و اعزام با دستبند و پابند از اعزام به بیمارستان محروم شد. همچنین بر خلاف قوانین زندان‌ها، به وی گفته شده که هزینه عمل جراحی “ترومای بلانت” را به مبلغ ۶۰ میلیون تومان باید شخصا بپردازد. این در حالی است که بر اساس آیین نامه سازمان زندانها هزینه درمان زندانیان بر عهده این سازمان خواهد بود. آقای عربی در تاریخ ۹ اردیبهشت ماه امسال نیز به دلیل درد شدید به بیمارستان فیروزآبادی تهران اعزام شد و به دلیل عدم هماهنگی قبلی با بیمارستان به دلیل نبود تخت خالی پس از انجام معاینات ابتدایی بدون رسیدگی پزشکی به زندان بازگردانده شده بود.از هرانا

اینرا هم بخوانید

چهاردهمین روز اعتراض کارگران کاغذسازی پارس به همراه بازنشستگاه هفت تپه مقابل فرمانداری شوش

اعتراضات و تجمعات کارگران کاغذسازی پارس امروز (چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه) به چهاردهمین روز رسید. …