پایان بخشیدن به این تقابل و کشاکش جنگی کار مردم ایران

بامداد امروز ۵ آبان حدود ۱۰۰ جنگنده اسرائیل به چندین نقطه در حریم هوایی جمهوری اسلامی حمله کردند و بنا به گزارشها در تهران و خوزستان و ایلام ۲۰ سامانه پدافندی و نظامی را مورد حملات خود قرار دادند. ارتش اسرائیل اعلام کرد که سه موج حمله به پایگاههای پدافندی و موشکی را با موفقیت به انجام رسانده و تمامی جنگنده هایش سالم به پایگاههای خود بازگشته اند. پدافند عامل نیروهای جمهوری اسلامی حملات را محدود خواند و اعلام کرد که تنها دو ارتشی در این حملات به قتل رسیده اند. سپاه پاسداران به شهروندان هشدار داده است که اگر در مورد این حملات به “رسانه های معاند” گزارش دهند دستگیر و زندانی خواهند شد.

بعد از شلیک صدها موشک به طرف اسرائیل از سوی جمهوری اسلامی، که در روز دهم مهرماه (اول اکتبر) انجام گرفت، احتمال حملات تلافی جویانه اسرائیل در سطح وسیعی مطرح بود و نگرانی در میان مردم در مورد خطرات حمله متقابل اسرائیل جریان داشت. خوشبختانه حمله کنونی اسرائیل تلفاتی از مردم غیر نظامی نگرفته است و به پایگاههای نظامی محدود مانده است.

از لحن رسانه ها و مقامات حکومتی اینطور بر میاید که در پی پاسخ به این حملات نیستند و ادامه درگیریهای نظامی با اسرائیل را که نشان داده است برتری اطلاعاتی و نظامی آشکاری نسبت حکومت اسلامی دارد، به نفع خود نمی دانند. اما این مردم ایران هستند که میتوانند به این تنش و درگیری های جنگی برای همیشه پایان دهند.

مردم خواهان سرنگونی جمهوری اسلامی و خاتمه بخشیدن به همه مصائب، از فقر و سرکوب و فساد تا جنگ افروزی و تنشها و تهدیدات و فضای جنگی هستند که حکومت بر جامعه تحمیل کرده است. سیاست و شعارهای فاشیستی نابودی اسرائیل ،”به دریا ریختن کشور اسرائیل” و تجهیز و حمایت همه جانبه از نیروهای تروریستی اسلامی در منطقه توسط جمهوری اسلامی زمینه و عامل اصلی تداوم تنش و بحران میان جمهوری اسلامی و اسرائیل است. جمهوری اسلامی دائما بر طبل نابودی اسرائیل میکوبد و گروههای نیابتی اش را با همین سیاستها در اطراف اسرائیل به انواع سلاحها مجهز میکند. این سیاست به نیروهای دست راستی و جنگ طلب اسرائیل نیز مجوز داده است تا به بهانه مقابله با نیروهای تروریستی، سیاست جنایتکارانه پاکسازی قومی مردم فلسطین و موکول به محال کردن طرح دو دولت را به پیش ببرد.

مردم ایران در خاتمه بخشیدن به این وضعیت فاجعه بار در منطقه نیز نقش تعیین کننده ای ایفا میکنند. در چند هفته اخیر و در دل بالاگرفتن تنشهای جنگی بخشهای مختلف مردم، از کارگران نفت و پتروشیمی گرفته تا بازنشستگان و پرستاران، تا کاربران مدیای اجتماعی، با ادامه مبارزات خود، با جشن و شادی در پاسخ به کشته شدن “شهدای جنگی” رژیم و تحقیر و تمسخر رجزخوانی های جنگی حکومت، و با شعارهائی نظیر موشکهای رژیم بر سفره ما فرود می آید، موشک پرانی را رها کن فکری بحال ما کن، و نه به حکومت جنگ افروز، عملا در مقابل سیاستها و تلاشهای جنگ طلبانه حکومت ایستاده اند. امروز هم مشخصا مردم خواهان توقف موشک پرانی‌های رژیم و ختم این دور تازه تنش و تهدیدات جنگی هستند. اما نهایتا این پیشروی مردم در جنگ با حکومت است که میتواند حکومت را ناگزیر کند از تبلیغات فاشیستی و تنش آفرینی های نظامی دست بردارد و به موشک پرانی و تقویت نیروهای نیابتی و تروریستی‌اش پایان دهد. تعمیق و گسترش انقلاب زن زندگی آزادی و نهایتا سرنگونی جمهوری اسلامی بقدرت انقلاب بی تردید میتواند به این دوره خطرناک و تاریک مهر پایان بگذارد و فضایی امن تر و صلح آمیز را در ایران و کل منطقه شکل دهد.

حزب کمونیست کارگری ایران
۵ آبان ۱۴۰۳، ۲۶ اکتبر ۲۰۲۴

اینرا هم بخوانید

به مناسبت دومین سالگرد جانباختن سارینا ساعدی

روز دوشنبه ۷ آبان ۱۴۰۳مراسم دومين سالكرد سارينا ساعدى در آرامستان “بهشت محمدی” شهر سنندج، …