پایان دومین دور مذاکرات “احیای برجام”!

پایان دومین دور مذاکرات احیای برجام؛ طرف‌ها می‌گویند کار دشواری پیش روست

دومین دور مذاکرات ایران و کشورهای عضو برجام که با مشارکت غیرمستقیم ایالات متحده برگزار می شود، پایان یافته و مذاکره کنندگان توافق کرده اند که پس از بازگشت به پایتخت ها و گرفتن مشورت های تازه هفته آینده گفت‌وگوها را از سر بگیرند.

انریکه مورا، معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و عباس عراقچی معاون وزارت امور خارجه و مذاکره کننده ارشد اتمی ایران که به طور مشترک اداره جلسات را بر عهده دارند، هر دو گفته اند که کار دشواری پیش روست اما از پیشرفت مذاکرات ابراز رضایت کرده اند.

میخائیل اولیانف سفیر روسیه در سازمان های بین المللی مستقر در وین هم در توییتی گفته است که “تصور این است که ما در مسیر درستی هستیم اما راه پیش رو آسان نخواهد بود و به تلاش های فشرده ای نیاز دارد”.

تا پیش از این دو گروه کاری یکی برای رفع تحریم های آمریکا و دیگری بازگشت محدودیت های اتمی ایران در وین در سطح کارشناسان فعالیت می کرد و نتایج برآوردهای خود را به کمیسیون مشترک اعلام می کند تا مذاکره کنندگان ارشد درباره آن تصمیم گیری کنند.

در تحول تازه ای که امروز در وین رخ داده طرف ها، تصمیم گرفته اند که هفته آینده همزمان با شروع دور سوم مذاکرات، یک گروه کارشناسی سوم نیز برای گفت‌وگو در خصوص ترتیبات عملی مورد نیاز برای اجرایی شدن لغو تحریم‌ها و سپس بازگشت آمریکا به برجام ایجاد کنند.از بی بی سی

اینرا هم بخوانید

دادستان کل رژیم: ورود فراجا و دستگاه قضایی برای مقابله با بی‌بندوباری و بی حجابی ، ضروری است

حجت‌الاسلام محمد موحدی دادستان کل رژیم گفته است:”ورود فراجا و دستگاه قضایی برای مقابله با …