پایان مشروط و موقت اعتصاب درخشان گروه ملی و اعتصاب کارگران شفق گروه ملی

پایان مشروط و موقت اعتصاب درخشان گروه ملی و اعتصاب کارگران شفق گروه ملی.ما کارگران فولاد علیه ظلم و بیداد می جنگیم، می جنگیم

امروز دهم بهمن ماه صدای مستقل گروه ملی فولاد طی بیانیه ای از پایان مشروط و موقت اعتصاب درخشان گروه ملی فولاد اهواز و اعتصاب کارگران شفق گروه  ملی خبر داد. در بخشی از این بیانیه چنین آمده است:”مدیریت با اعمال تغییراتی در فیش‌های حقوقی تمام پرسنل قراردادی و پیمانکاری و خروج آیتم‌های فریزشده، گروهی از کارگران را دیشب در شیفت شب به سر کار برگرداندند”.

با ذکر  این خبر صدای مستقل  گروه ملی فولاد مینویسد: “هرگونه توقف یا تعلیق در اعتصابات به‌حق کارگران، تنها با تصمیم‌ جمعی و اراده خود کارگران انجام می‌گیرد” . صدای مستقل سپس در ادامه  بیانیه خود با اشاره به اینکه همواره گروهی از کارگران مردد به دام توطئه های مدیریت افتاده و با قبول درصدی از  سوی مدیریت به کار و تولید باز میگردد، بر لیستی از مطالبات پاسخ نگرفته از جمله عدم بازگشت کریم سیاحی کارگر اخراجی بر سر کار، ناروشن ماندن قراردادهای کارگران شفق و دیگر مطالبات اعلام شده خود اشاره کرده و مینویسند: “با وجود پایان مشروط و موقت اعتصاب درخشان گروه ملی در این نوبت، همچنان پای عهد خود می‌مانیم. ما ایستادیم تا وسوسه‌ها و فریب‌ها را شناسایی کنیم و امید داریم که در آینده نزدیک با اعتصاب‌های دیگری در کف خیابان‌، جای هیچ تردیدی در دل همکاران باقی نماند”.

بدینگونه کارگران گروه ملی فولاد اهواز یک هفته پر قدرت از  اعتراض را به پیش بردند و اولیتماتوم آنها اینست که اگر مطالباتشان پاسخ نگیرد اعتراضاتشان را از سر خواهند گرفت.

همچنین بنا بر خبر منتشر شده از سوی صدای مستقل گروه ملی فولاد اهواز امروز صبح دهم بهمن ماه کارگران شفق گروه ملی بدنبال مطالبه تبدیل وضعیت خود به قراردادی و در اعتراض به عدم امنیت شغلی دست به اعتصاب زدند. تجمع و اعتصاب این کارگران در این روز با برخورد حراست روبرو شد.  و پاژنگی مدیر حراست با وقاحت تمام  کارگران را تهدید به اخراج کرده است.

یک خواست کارگران گروه ملی فولاد برکناری علی‌محمدی مدیر عامل و باند مافیایی حاکم بر شرکت است.  کارگران گروه ملی با خواست قرار دادی شدن کارگران شفق  حامی این همکاران خود بودند. دیگر مطالبات اعلام شده کارگران گروه ملی فولاد  اهواز عبارتند از: خلع مالکیت از بانک ملی، اجرای کامل طرح طبقه بندی مشاغل، همسان سازی با فولاد اکسین، و بازگشت به کار همکار اخراجی کریم سیاحی.

اعتراض این کارگران به وضع بد معیشتی وخواستشان افزایش حقوق هاست. از خواستها و اعتراضات کارگران فولاد باید وسیعا حمایت کرد. .  اتکا به مجمع عمومی و متحد و قدرتمند عمل کردن یک نقطه قدرت اعتراضات کارگران فولاد اهواز است.

حزب کمونیست کارگری ایران

۱۰ بهمن ۱۴۰۲،  ۳۰ ژانویه ۲۰۲۴

اینرا هم بخوانید

پرستاران در چندین شهر دست به تجمع زدند  

پرستاران طبق فراخوان قبلی امروز در شهرهای اصفهان، قم، کاشان، شیراز و قروه دست به …