پدر مهسا امینی: اهدای جایزه ساخاروف به ژینا بیانگر توجه جامعه جهانی است

امجد امینی، پدر مهسا امینی، اهدای جایزه عالی حقوق بشری اتحادیه اروپا به مهسا امینی را بیانگر توجه «جامعه جهانی به مظلومیت ژینا (مهسا) و بسیاری از هم‌نسلان او که تنها به خاطر میل به زندگی آزاد، مظلومانه جان‌شان را از دست دادند» دانست.

آقای امینی در بیانیه‌ای که نسخه‌ای از آن در اختیار رادیوفردا قرار گرفت، خطاب به نمایندگان پارلمان اروپا و هیات داوران جایزه بین‌المللی حقوق بشر ساخاروف نوشت: «ما تنها به عنوان والدین ژینا داغدار نیستیم، بلکه سوگوار جان باختن هر عزیزی در ایران و سراسر جهان می‌باشیم که در راه آزادی قربانی می‌شوند و داغ دل ما هر روز تکرار می‌شود».

پارلمان اروپا روز پنج‌شنبه جایزه حقوق بشری اتحادیه اروپا را به مهسا امینی و جنبش «زن، زندگی، آزادی» در ایران اهدا کرد.

آقای امینی ضمن تاکید بر این‌که که «همبستگی مردم و مناسبات سیاسی و اجتماعی در سراسر جهان، باید دنیا را به جایی امن‌تر برای کودکان و جوانان و حیات انسانی تبدیل کند.» در پایان متن خود نوشته است: «ژینا دختر ما، نمرده است. ما با او زندگی می‌کنیم. خوشحالیم که نام او به نماد آزادی‌خواهی و برابری‌طلبی در جهان تبدیل شد و احساس می‌کنیم او هم مانند ما خرسند و خشنود است».

جایزه آزادی تفکر و عقیده ساخاروف عالی‌ترین جایزه‌ای است که اتحادیه اروپا سالانه به فعالان حقوق بشر یا مجموعه‌ای از فعالیت‌های حقوق بشری اهدا می‌کند. جایزه نقدی ساخاروف ۵۰ هزار یورو است.هنوز مشخص نیست که چه فرد یا گروهی به نمایندگی از مهسا امینی و جنبش «زن، زندگی، آزادی» آن را دریافت خواهد کرد.

مراسم اهدای این جایزه ۲۲ آذرماه امسال (۱۳ دسامبر) در شهر استراسبورگ فرانسه برگزار خواهد شد.

اینرا هم بخوانید

پرستاران در چندین شهر دست به تجمع زدند  

پرستاران طبق فراخوان قبلی امروز در شهرهای اصفهان، قم، کاشان، شیراز و قروه دست به …