پرتاب گاز اشک‌آور به مهاجران در مرز مکزیک و آمریکا

رادیو آلمان:پرتاب گاز اشک‌آور به مهاجران در مرز مکزیک و آمریکا

صدها نفر از مهاجرانی که در مکزیک به سر می‌برند با هجوم به مرز شمالی این کشور تلاش کردند خود را به خاک آمریکا برسانند. پلیس آمریکا اقدام به شلیک گاز اشک‌آور کرده و ترامپ ‌آن‌ها را “افرادی به‌شدت خطرناک” نامیده است.

حدود ۴۷۰۰ مهاجر از کشورهای آمریکای مرکزی با هدف سفر به آمریکا به مکزیک هجوم آورده‌اند. تلاش عده‌ای از مهاجران برای ورود به خاک آمریکا واکنش تند مقامات آمریکا را در پی داشته است.

مهاجران که در شهر مرزی تیخونا در مکزیک به‌سر می‌برند بر آن بودند تا با بالا رفتن از دیوارهای حلبی واقع در شمال مکزیک، خود را به خاک آمریکا برسانند. نیروهای انتظامی آمریکا با پرتاب گاز اشک‌آور نسبت به این اقدام مهاجران که عمدتا از هندوراس می‌آیند، از خود واکنش نشان داده‌اند.

افرادی به‌شدت خطرناک”

دونالد ترامپ در یک پست توییتری، از مهاجرانی که تلاش کرده بودند خود را به خاک آمریکا برسانند، به ‌عنوان “افرادی به‌شدت خطرناک” یاد کرده است. این در حالی است که تعدادی زن و کودک نیز در بین این مهاجران وجود داشته‌اند.

موضوع از تظاهرات مسالمت‌آمیزی شروع شد که مهاجران روز ۴ آذر (۲۵ نوامبر) در شهر تیخونا برپا کرده بودند. در حاشیه این تظاهرات، حدود ۵۰۰ مهاجر یک‌باره تصمیم به عبور از کنترل مرزی و ورود به خاک آمریکا می‌گیرند. عده‌ای حتی از دیوارهای حائل مرزی بین دو کشور بالا می‌روند.

بر اساس گزارش‌های ارسال شده، درگیری پلیس مکزیک با مهاجران تلفات جانی به همراه نداشته است. پلیس مکزیک اقدام این عده از مهاجران را به زیان آن‌ها دانسته است. مقامات دولت مکزیک اعلام کرده‌اند که چنین اقداماتی نتیجه‌ای به همراه ندارد و تنها می‌تواند بر مذاکرات بین آمریکا و مکزیک بر سر سرنوشت این مهاجران تاثیراتی منفی بگذارد.

بر اساس اخبار منتشر شده، حدود ۵۰ نفر از مهاجران موفق به بالا رفتن از دیوار حلبی در پست کنترل مرزی تیخونا شده بودند. بر اساس گزارشی که از سوی روزنامه “میلنیو” منتشر شده، پلیس آمریکا برای کنترل مرزهای خود بال‌گرد به منطقه اعزام کرده و به سوی مهاجران گاز اشک‌آور شلیک کرده است. افزون بر آن گفته می‌شود که مقامات آمریکا برای مدتی حتی بخشی از مرزهای مشترک خود با مکزیک را مسدود کرده‌اند.

اینرا هم بخوانید

کامرون وزیر خارجه انگلیس:”تروریستی اعلام کردن سپاه در راستای منافع بریتانیا نیست”!

دیوید کامرون، وزیر خارجه بریتانیا، روز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت اعلام کرد که افزودن نام سپاه …