پرونده ترور و کشتار نظام سیاه اسلامی را به دادگاه لاهه بکشانیم!

در روز سوم ژانویه ۲۰۲۲دادگاه عالی انتاریو (کانادا) حکم داد که شلیک پدافند هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به هواپیمای پرواز ۷۵۲ اوکراین و کشتار ۱۷۶ سرنشین آن اقدامی عمدی و تروریستی بوده است.
حکم دادگاه عالی انتاریو علیه دولت تبهکار اسلامی گام و پیروزی بزرگی برای جنبش دادخواهی در عرصه بین‌المللی و اغاز اقداماتی جدیتر برای محکوم کردن و بدادگاه کشاندن سران و مسئولین حکومت تروریست اسلامی در دادگاههای بین‌المللی است.
امروز و بدنبال حکم دادگاه عالی انتاریو گروه دولتهای کانادا، سوئد، اکرائین و بریتانیا در بیانیه‌ مشترکی اعلام کردند که بعد از دوسال چانه زنی فهمیده‌اند که مذاکره در این زمینه با دولت جمهوری اسلامی بی‌فایده است و سران نظام وقت‌کشی میکنند.
باید به آنها یادآور شد که: خیر! فقط وقت‌کشی نمی‌کنند به انسان‌کشی و قتل ادامه میدهند!
چهار دولت فخیمه دوسال تمام تلاش کردند که قاتل ردای قاضی بپوشد و دولت تروریستها حکم به تروریست بودن خودش بدهد.
امروز پس از دوسال چانه زنی بی‌سود و ثمر چهار دولت کانادا، سوئد، اکرائین و بریتانیا مشترکاً اعلام کرده‌اند که پرونده قتل ۱۷۶ سرنشین پرواز ۷۵۲ اکرائین را از راه‌های بین المللی دنبال خواهند کرد و دیگر مذاکره‌ای با حکومت اسلامی ایران ندارند.
این اقدام موفقیت بزرگی برای جنبش دادخواهی ایست اما کافی نیست.


باید چهار دولت را تحت فشار قرار داد که پرونده این جنایت را به دادگاه لاهه ارجاع دهند، بررسی پرونده این کشتار و ۴۲ سال قتل و شکنجه، تیراندازی به مردم معترض در ایران و منطقه و صدور تروریست به خارج از مرزهای ایران در صلاحیت دادگاهی بین‌المللی ایست و نه این موسسه و آن کنوانسیون و قرارداد بین‌المللی و غیره.
حزب کمونیست کارگری ایران خود بخش جدایی ناپذیری از جنبش دادخواهی و سرنگونی طلبی و به محاکمه کشاندن سران و کاربدستان تمام دوران حیات سیاه این رژیم است.


متحد و متشکل و با تمام توان در جنبش سرنگونی نظام اسلامی و برپایی دادگاههای مردمی به پیش!
کمیته خارج کشور حزب کمونیست کارگری ایران
۷ ژانویه ۲۰۲۲

اینرا هم بخوانید

اعتراض کارکنان راه آهن کرمان با خواست بازگشت به کار و علیه اخراج کارگران

روز یکشنبه ٣٠ اردیبهست جمعی از کارگران لوکوموتیوران راه آهن استان کرمان در اعتراض به اخراج …