پرونده حملات سایبری روسیه به انتخابات در کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا

کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا روز پنجشنبه با حضور جان مک کین رئیس این کمیته و مقام های اطلاعاتی، نقش روسیه در هک و حمله سایبری به کارزار انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را بررسی می کند.

به گزارش رویترز، این جلسه که به ریاست سناتور جان مک کین برگزار می شود، جیمز کلپر مدیر اطلاعات ملی آمریکا، دریاسالار مایک راجرز مدیر آژانس ملی امنیت و فرمانده یگان سایبری ارتش آمریکا و معاون او مارسل لتر برگزار می شود.

یک هفته پیش جان مک‌کین رئیس کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا از برگزاری این جلسه خبرداده بود.

این جلسه در حالی برگزار می شود که دونالد ترامپ رئیس جمهوری منتخب آمریکا هنوز درباره نقش روسیه در حملات سایبری به انتخابات ابراز تردید می کند.

این جلسه کمیته نیروهای مسلح سنا در حالی برگزار می شود که یک روز بعد، در روز جمعه قرار است آقای ترامپ از سوی مقام های اطلاعاتی دولت فعلی آمریکا در جریان جزئیات نقش روسیه در حمله سایبری به حزب دموکرات قرار بگیرد.

شهادت مدیران اطلاعاتی در کمیته نیروهای مسلح سنا، یک هفته بعد از اخراج ۳۵ دیپلمات روس از آمریکا توسط باراک اوباما صورت می گیرد.

نهادهای اطلاعاتی آمریکا می گویند روسیه پشت حملات سایبری به حزب دموکرات بود. در این حملات سایبری اطلاعاتی از مکاتبات اعضای ارشد حزب دموکرات فاش شد که دموکرات ها می گویند به وجهه حزب و نامزدشان یعنی هیلاری کلینتون ضربه زد.

این اطلاعات از طریق سایت ویکی‌لیکس منتشر شد.

در مقابل برخی از جمهوریخواهان هرچند به حمله سایبری روسیه در طول انتخابات اذعان دارند اما می گویند آن حملات ربطی به تلاش برای پیروزی ترامپ ندارد.

روز چهارشنبه آقای ترامپ در یک پیام تویئتری نوشت جولیان آسانژ (بنیانگذار ویکی‌لیکس) گفته یک نوجوان ۱۴ ساله می تواند ایمیل پودستا (رئیس ستاد انتخاباتی هیلاری کلینتون) را هک کند. چرا مجمع ملی حزب دموکرات بی دقت بود؟ او همچنین گفته روسیه اطلاعات افشا شده را به او نداده است!

به نوشته رویترز، ترامپ و مشاوران ارشد او معتقد هستند که دموکرات ها سعی دارند با طرح اتهام کمک مقام های روسیه به وی قصد دارند پیروزی او در انتخابات را از مشروعیت بندازند.رادیو آمریکا

اینرا هم بخوانید

بند زنان زندان اوین؛ تداوم محرومیت و محدودیت اعمالی بر پنج زن زندانی سیاسی

بند زنان زندان اوین؛ تداوم محرومیت و محدودیت اعمالی بر پنج زن زندانی سیاسی آتنا …