فرزندان وزرا و آقازاده ها ده هزار میلیارد از صندوق بازنشستگی فولاد بالا کشیده اند

این خبر را مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد خبر داده است. این مسئول حکومتی دلیل این سرقت از صندوق بازنشستگان را سوءمدیریت برخی مدیران سابق توضیح داده است. میگوید: ۸۰۰ پرونده حقوقی داریم.بسیاری از این افرادی که برای آنها پرونده تشکیل شده از خود ردپا گذاشته اند و در مقابل افراد دیگری هم بودند که با سندسازی، خود را در پشت سایر افراد قرار دادند و از دور، مدیریت و اقدامات فسادی انجام داده اند. عده ای تلاش می کردند تا مدیران خود را با سفارش حفظ کنند و یا حتی درخواست داشتند که افراد معرفی شده را یک ماه در عضو هیات مدیره فلان شرکتی نگه داریم، هدف آنها تعیین تکلیف پرونده ها و پاک کردن اقدامات فسادیشان بود”.

این فقط یک نمونه از وضعیت صندوق بازنشستگی فولاد، رانتخواری، دزدی، فساد و غارتی که از زبان این مقام حکومتی اعلام میشود. فرزندان وزرای سابق وزاری كار و آقازاده ها و باندها و نهادهای دور و بر حکومت همگی دست به غارت و چپاول این صندوق زده اند.

هر مقامی میاید تعدادی از جناح «غیر خودی» را مسئول دزدی ها و فساد میداند مقامات بعدی هم مقامات فعلی را مسئول دزدی های بعدی معرفی میکنند و الخ. اما برای بازنشستگان تفاوتی نمیکند که دزدی از صندوق آنها توسط کدام مقامات و مسئولین حکومت و آقازاده ها انجام شده است.

از صدها هزار بازنشسته امکان یک زندگی ساده هم سلب شده است. اما بازنشستگان یکی از پیگیرترین نیروهای معترض علیه فساد و دزدی مقامات و فقر و محرومیت هستند که مدام دست به تجمعات سراسری میزنند. اول مه نزدیک است و بازنشستگان با توجه به اتحاد سراسری و دهها تشکلشان میتوانند یکی از نیروهای موثر برپایی یک اول مه توده ای و باشکوه باشند.

اینرا هم بخوانید

حمایت پلاتفرم سندیکاهای کارگری سوئد-ایران از اعتصابات و اعتراضات گسترده کارگران پروژه ای صنایع نفت و گاز ایران

 روز دوشنبه ۲۲ یونی ۲۰۲۴ اعتصابات و اعتراضات گسترده  کارگران پروژه ای صنایع نفت و …