پرونده سازی برای٣٢ نفراز کارگران و مردم آقدره را محکوم میکنیم

 دادگستری حکومت در آذربایجان غربی روز دوشنبه ۲۳ مرداد از صدور کیفرخواست و تشکیل پرونده برای ۳۲ نفر از دستگیرشدگان اعتراض کارگران ومردم تکاب خبر داده است. مقامات قضایی حکومت در توجیه این پرونده سازی گفته اند:”اتهامات این افراد ممانعت از فعالیت معدن، تمرد در مقابل مامورین انتظامی حین انجام وظیفه از طریق حمله و مقاومت، اخلال در نظم و آسایش عمومی از طریق هیاهو و جنجال و درگیری، نسبت به ماموران بوده که پرونده تشکیل و به دادگاه ارسال شده است”.

لازم به یادآوری است روز یکشنبه ۸ مرداد دهها نفر از مردم روستای آق‌دره در شهرستان تکاب در اعتراض به عدم استخدام نیروهای این روستا در معدن آق‌دره، درمقابل این معدن دست به تجمع زدند. در جریان این تجمع نیروهای سرکوبگر به مردم تیراندازی کردند و سه نفر رامجروح و نزدیک به ٥٠ نفر را دستگیر کرده و به زندان ارومیه انتقال دادند.اکنون با گذشت بیش از دوهفته حکومت قصد دادگاهی کردن معترضان را دارد.

 در برابر این اقدام وسیاست کثیف حکومت  نباید ساکت نشست.

ازتشکل های کارگری و بویژه هزاران کارگر شاغل در معادن آذربایجان غربی، بویژه منطقه تکاب انتطار می رود از کارگران معدن آقدره حمایت کنند و سیاست سرکوبگرانه حکومت را محکوم نمایند.

کمیته آذربایجان حزب کمونیست کارگری پرونده سازی برای کارگران و مردم معترض آقدره را بشدت محکوم می کند و خواهان آزادی فوری دستگیرشدگان و باطل کردن هر نوع پرونده‌ای است که علیه آنها تشکیل شده است.اعتراض حق مردم است.

کمیته آذربایجان حزب کمونیست کارگری ایران

٢٣ مرداد ١٤٠٢

اینرا هم بخوانید

اعتصاب گروههایی از کارگران پروژه ای نفت در عسلویه و تجمع بخش های مختلف بازنشستگان در کرمانشاه

شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت گزارشی از اعتصابات بخش هایی از کارگران پروژه ای …