پزشکیان: شریک دزد و رفیق قافله – مصطفی صابر پاسخ می‌دهد

مندرج در ژورنال شماره ۷۶۸ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

آذر پویا: جمهوری اسلامی سعی می کند به هر شکل ممکن مردم را به‌پای صندوق رأی بکشاند. اما پزشکیان کاندید اصلاح‌طلبان و قالیباف و جلیلی از طیف اصول‌گرا حتی از دادن وعده وعیدهای دروغین همیشگی هم عاجز هستند. یکی خود را ظاهراً در کنار مردم و دیگری خود را در بست در اختیار بیت رهبری قرار داده است. جمهوری اسلامی بهر حال یک نفر را از صندوق بیرون میاورد، به نظر شما پزشکیان انتخاب بهتری نیست؟

مصطفی صابر: به نظرم انتخابی معنی‌دار در کار نیست. هیچ‌وقت نبوده است. این بار روشن‌تر از همیشه معلوم است که امثال پزشکیان نه کاری از دستشان ساخته است و نه می‌خواهند کاری انجام دهند. ایشان شریک دزد است و به طور مسخره‌ای می‌خواهد خود را رفیق قافله هم جا بزند. جمهوری اسلامی رژیم جنایتکار آیت‌الله‌های میلیاردر و برادران قاچاقچی است و با انتخاب از میان چند جلاد و شرکاء چیزی تغییر نمی‌کند. راه علاج، سرنگونی این رژیم و جایگزینی آن با حاکمیت مستقیم خود مردم و برقراری آزادی و برابری است.

نکته مهم در این به‌اصطلاح انتخابات اما این است که چطور از آن برای تقویت صف سرنگونی جمهوری اسلامی و پیشروی انقلاب زن زندگی آزادی استفاده کنیم. این کاری است که کارگران، معلمان، بازنشستگان، دانشجویان، خانوادهای دادخواهان، زندانیان سیاسی و دیگر اقشار معترض مشغول آن هستند. از فرصت انتخابات استفاده می‌کنند تا اعلام کنند هیچ سرِ سازشی با جنایت و جهل جمهوری اسلامی ندارند. از این فرصت استفاده می‌کنند تا همدیگر را پیدا کنند، شبکه‌های اتحاد و همبستگی بین خود را تقویت کنند. برای مثال می‌شود از فرصت انتخابات استفاده کرد و اعلام کرد رأی ما به پیروزی کامل اعتصابات کارگران نفت است که هم الان جریان دارد، رأی ما به آزادی همه زندانیان سیاسی و توقف اعدام‌ها و نظیر این‌ها است.

هرکس از صندوق بیرون بیاید نتیجه این خواهد بود که فضای سیاسی ایران بیش‌ازپیش بین حکومت اسلامی از هر قماش و دسته از یک‌سو و مردمی که با پرچم زن زندگی آزادی علیه آن برخاسته‌اند از سوی دیگر، قطبی‌تر خواهد شد.

اینرا هم بخوانید

موقعیت حکومت بعد از شکست انتخاباتی – سئوال از مصطفی صابر

مندرج در ژورنال شماره ۶۶۹ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده …