پس از کشتار فجیع در موصل اعضای پارلمان عراق خواستار تغییر تاکتیک‌ جنگ در شهر شدند

به دنبال کشتار تکان دهنده غیر نظامیان در شهر موصل، نیروهای سیاسی عراق و اعضای پارلمان این کشور از حیدر العبادی خواستند تا از ارتش عراق و ائتلاف بین المللی بخواهد تاکتیک‌های جنگی برای آزادی شهر را تغییر دهند.

مطالبات نیروهای سیاسی، رئیس و شمار زیادی از اعضای پارلمان عراق و مسئولان استان نینوا از حیدر عبادی برای تغییر روش و تاکتیک های جنگی برای آزادسازی بخش غربی موصل زمانی مطرح می شود که دیدبان حقوق بشر این کشور روز شنبه از کشته شدن 3800 نفر از آغاز عملیات آزادسازی موصل تاکنون خبر داد.

این فاجعه تکان دهنده کشتار کودکان و زنان در موصل باعث شد که سازمان‌های حقوق بشری و برخی احزاب سیاسی و شماری از نمایندگان پارلمان از دولت عبادی بخواهند که روش جنگ در موصل را تغییر دهند و بمباران مناطق مسکونی را متوقف کنند.

برخی مقامات عراقی مانند سلیم الجبوری رئیس پارلمان عراق با اعتراض شدید به این کشتار غیر قابل توجیه غیر نظامیان از کودکان و زنان، اعلام کردند که بمباران نامنظم و غیر دقیق نیروی‌های ائتلاف بین المللی به جای هدف قرار دادن اعضای داعش غیر نظامیان را قتل عام می کند. این نیروها تاکید کردن که بیرون کردن داعش از موصل به بهای کشتن هزاران غیر نظامی توجیه شدنی نیست.

دیده‌بان حقوق بشر عراق روز جمعه اعلام کرد که بنا به گزارش تیم‌های دفاع مدنی عراق در روز‌های اخیر در اثر بمباران ائتلاف بین‌المللی 500 غیرنظامی در شهر موصل کشته شدند. براساس این گزارش تحقیقات در این زمینه آغاز شده و اوضاع در شهر موصل فاجعه‌بار است.

در همین حال فراکسیون جنبش عدالت و اصلاحات عراق و ائتلاف نیروهای عراق خواستار تغییر روش های جنگ و قواعد درگیری در موصل شدند این نیروها از دولت عراق خواستند که شهر موصل را به ویژه پس از کشتار تکان دهنده روز پنجشنبه، شهری «فاجعه‌زده» اعلام کند.

سلیم الجبوری رئیس پارلمان عراق خواستار تحقیق فوری دستگاه امنیتی این کشور در باره دلایل کشتار تکان دهنده در موصل شد.العربیه

اینرا هم بخوانید

دویچه وله:بیانیه تشکل‌های دانشجویی به مناسبت دومین سالگرد خیزش سراسری

تعدادی از تشکل‌های دانشجویی ایران به مناسبت دومین سالگرد خیزش سراسری پس از کشته شدن …