پلمب دفتر ترکیش ایرلاین به‌خاطر بی‌حجابی – میلاد رسایی منش

مندرج در ژورنال شماره ۷۷۹ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

یک مقام “شورای‌عالی انقلاب‌فرهنگی” اعلام کرد که دفتر هواپیمایی ترکیش ایرلاین، سه‌شنبه ۱۹ تیر، به دلیل عدم رعایت حجاب اجباری، توسط “اداره نظارت بر اماکن عمومی” پلمب شده است. آن‌طور که گفته شده، این اتفاق اندکی بعد از گفتگوی تلفنی بین اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه، و پزشکیان رئیس‌جمهور جدید حکومت اسلامی در ایران صورت‌گرفته است.

به نظر می‌رسد، تنش، به تعبیر جواد ظریف، بین “میدان” و دولت و حضور و دخالت میدان، هنوز دولتی شکل نگرفته آغاز شده است. بستن شرکت هواپیمایی ترکیش ایرلاین به بهانه عدم رعایت حجاب، قبل از آنکه حتی پزشکیان “تنفیذ” شود، تنها نشان از یک واقعیت دارد: وعده‌های کاندیدی که از صندوق بیرون می‌کشند پوچ است. مهم نیست که چه کسی را با چه ادعایی رئیس‌جمهور کنند، داعشیان حاکم در ایران، همچنان برای بازپس‌گرفتن سنگر حجاب بیهوده تقلا می‌کنند.

تکلیف مزدوران حکومت معلوم است. اما باید به هر کسی که در بی‌رمق‌ترین نمایش انتخاباتی حکومت اسلامی به بهانه و با توجیه بهبود اوضاع شرکت کرده یادآوری کرد که حکام اسلامی بارها نشان داده‌اند که کوچک‌ترین تغییر را بر نمی‌تابند و راه نجات فقط نابودی این حکومت از طریق یک انقلاب است.

پلمب دفتر ترکیش ایرلاین، نشانگر ادامه تنش‌ها و درگیری‌ها در داخل نظام بعد از درآوردن پزشکپور از صندوق است. درگیری‌هایی که می‌تواند فرجه و فرصت تازه‌ای برای شعله‌ورشدن آتش خشم و انقلاب مردم فراهم کند. انقلابی که اگر مجدداً تبلور خیابانی پیدا کند، می‌تواند دنیا را از شر فاشیسم اسلامی خلاص کند.

اینرا هم بخوانید

خطر جانی در مراکز درمانی! ناصر شیشه‌گر

مندرج در ژورنال شماره ۸۲۵ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده …