پلیس: هکرهای منتشرکننده خبر درگذشت آیت‌الله خامنه‌ای از آمریکا و بریتانیا بودند

BBC

سعید منتظرالمهدی سخنگوی پلیس ایران درباره هک شدن وب سایت برخی از روزنامه های ایران گفته اطلاعات به دست آمده نشان می دهد که «آی‌پی» یا نشانی پروتکل اینترنتی هکرها در آمریکا و بریتانیا بوده است.

آقای منتظرالمهدی گفته “تا این لحظه هیچ شکایتی از این حمله هکری به پلیس ارجاع داده نشده” است.

وب سایت روزنامه های آرمان، ستاره صبح و قانون دو روز پیش (۲۱ بهمن) مورد حمله قرار گرفت. هکرها بر روی صفحه اول وب سایت این روزنامه ها خبری جعلی مبنی بر درگذشت آیت الله علی خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی ایران منتشر کرده بودند.

سخنگوی پلیس ایران می گوید که موضوع هک شدن وب سایت این چند روزنامه از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در حال پیگیری است.

هک شدن سایت چند روزنامه در ایران

وزارت ارتباطات ایران یک روز پیش، گزارشی درباره اقداماتش در برابر این حمله سایبری منتشر کرده و گفته بود که این حملات از سوی پنج «آی پی» مختلف در آمریکا و بریتانیا انجام شده است.

این گزارش می گوید که مهاجمان “با کشف آسیب پذیری ها” حملات خود به این سایت ها را از دو روز پیش از هک کردن آغاز کرده بودند.

گزارش وزارت ارتباطات ایران می‌گوید که پس از هک شدن، وب سایت این سه روزنامه برای بازیابی اطلاعات و حذف تغییراتی که هکرها اعمال کرده بودند، از دسترس خارج شد.

بر اساس این گزارش، شرکتی که از وب سایت این سه روزنامه پشتیبانی فنی می کند، مشترک بوده و از نام کاربری و کلمه عبور یکسانی برای ورود به هر سه سایت استفاده کرده بوده است.

گزارش وزارت ارتباطات می گوید که شرکت تولید کننده نرم افزار و پشتیان فنی وب سایت این سه روزنامه ایرانی، مجری بیش از ۳۰ وب سایت خبری در ایران است و تهدیدی که دو روز پیش متوجه سه روزنامه قانون، ستاره صبح و آرمان شده، همچنان امکان دارد درباره دیگر سایت های خبری تکرار شود.

هیچ شخص یا گروهی مسئولیت حمله به وب سایت این سه روزنامه ایرانی و هک شدن آنها را به عهده نگرفته است.

اینرا هم بخوانید

دویچه وله:بیانیه تشکل‌های دانشجویی به مناسبت دومین سالگرد خیزش سراسری

تعدادی از تشکل‌های دانشجویی ایران به مناسبت دومین سالگرد خیزش سراسری پس از کشته شدن …