پنتاگون: پهپادی که به یک کشتی باری در سواحل هند حمله کرده مستقیما از ایران شلیک شده است.

سنتکام خبر داد ناوشکن “یو اس اس لابون” دو موشک‌ بالستیک و چهار پهپاد حوثی‌های یمن را منهدم کرده است. وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد پهپادی که به یک کشتی باری در ۲۰۰ مایلی سواحل هند حمله کرد مستقیما از ایران شلیک شده است.

در پیام سنتکام آمده است که روز شنبه ۲ دی ( ۲۳ دسامبر) دو موشک بالستیک ضدکشتی از مناطق تحت کنترل حوثی‌ها در یمن به سمت خطوط کشتیرانی بین‌المللی در جنوب دریای سرخ شلیک شده است اما هیچ کشتی مورد اصابت این موشک‌ها قرار نگرفته است. 

سنتکام در ادامه درباره جزئیات این حادثه گفته است که بین ساعت ۱۵ تا ۲۰ (به وقت صنعا) در جنوب دریای سرخ به عنوان بخشی از عملیات “نگهبان رفاه” در حین گشت‌زنی چهار پهپاد جنگی را که از مناطق تحت کنترل حوثی‌ها در یمن شلیک شده، رهگیری و منهدم کرده است. این حادثه هم خسارت جانی و مالی نداشته است.  سنتکام در گزارش خود همچنین اشاره کرده است که گزارش‌هایی از دو کشتی در جنوب دریای سرخ دریافت کرده که مورد حمله قرار گرفته‌اند.

پنتاگون پیش از این اعلام کرده بود که شورشیان حوثی وابسته به حکومت ایران در یمن تا کنون در همبستگی با گروه تروریستی حماس بیش از ۱۰۰ حمله پهپادی و موشکی انجام داده و ۱۰ کشتی تجاری را در دریای سرخ هدف قرار داده‌اند. به گفته مقامات آمریکایی، ایران هواپیماهای بدون سرنشین، موشک و اطلاعات تاکتیکی را در اختیار حوثی‌ها قرار داده است. دویچه وله

https://twitter.com/CENTCOM/status/1738719550122975698/photo/1

اینرا هم بخوانید

پرستاران در چندین شهر دست به تجمع زدند  

پرستاران طبق فراخوان قبلی امروز در شهرهای اصفهان، قم، کاشان، شیراز و قروه دست به …