پنتاگون: ۲۵ هزار زن و کودک در نوار غزه کشته شده‌اند

تعیین شمار دقیق افراد کشته‌شده در نوار غزه از زمان آغاز جنگ دشوار است. در حالی که اسرائیل از کشته شدن ۱۰هزار “تروریست” می‌گوید، مقامات بهداشتی تحت کنترل حماس، آخرین آمار را ۳۰هزار و ۳۵ کشته اعلام می‌کند. اکنون ایالات متحده برای اولین بار آماری از قربانیان ارائه داده است.

به گفته لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا، از زمان آغاز حمله نظامی اسرائیل به نوار غزه در ماه اکتبر، بیش از ۲۵هزار زن و کودک فلسطینی در این منطقه کشته شده‌اند. آستین این عدد را در جلسه استماع در کنگره آمریکا ارائه کرد.

مقامات بهداشتی تحت کنترل حماس شمار کشته‌شدگان نوار غزه از زمان آغاز جنگ را ۳۰هزار تا ۳۵ نفر اعلام کردند. مقامات حماس گفته‌اند که علاوه بر آن ۷۰هزار و ۴۵۷نفر نیز زخمی شد‌ه‌اند. بر این اساس تنها در ۲۴ ساعت گذشته ۸۱ نفر کشته و ۱۳۲ نفر زخمی شده‌اند. این اعداد را نمی‌توان به طور مستقل تأیید و راستی‌آزمایی کرد.

به گفته ناظران سازمان ملل و دیگر ناظران، داده‌های مقامات بهداشت در گذشته به طور کلی معتبر بوده است. این داده‌ها میان غیرنظامیان و اعضای مسلح سازمان‌های تروریستی تفکیک قائل نمی‌شود. ارتش اسرائیل در پاسخ به یک پرسش در این زمینه گفته است که حدود “۱۰هزار تروریست” را کشته است.

اسرائیل حملات مداوم خود را این‌گونه توضیح می‌دهد که می‌خواهد ساختارهای تروریستی در نوار غزه را نابود کند. سازمان ملل اما می‌گوید که  این حملات صدها هزار کودک، سالمند، بیمار، مادر و پدر را به وضعیت فلاکت‌باری کشانده است. زندگی برای حدود ۲.۲میلیون نفر به جهنم تبدیل شده است.

برنامه جهانی غذا (WFP) در شورای امنیت سازمان ملل هشدار داد که از هر چهار نفر در نوار غزه یک نفریا به عبارت دیگر، حداقل ۵۷۶هزار نفر، “در معرض میزانی فاجعه‌بار از محرومیت و گرسنگی قرار دارند”. سازمان بهداشت جهانی (WHO) نیز گزارش داده است که بیماران در بیمارستان‌ها و مردم در خیابان‌ها برای یک لیوان آب یا یک تکه نان التماس می‌کنند.دویچه وله

اینرا هم بخوانید

گرامیداشت اول مه توسط کارگران هفت تپه، بازنشستگان کشوری و تامین کرمانشاه و بازنشستگان تامین اجتماعی اراک

۱ مه ۲۰۲۴: اطلاعیه ۳: کارگران هفت تپه و بازنشستگان کشوری و تامین کرمانشاه اول مه …