پنجمین روز اعتصاب بزرگ کارگران گروه ملی فولاد اهواز

امروز شنبه هفتم بهمن ماه کارگران گروه ملی فولاد اهواز در پنجمین روز اعتصاب خود در اعتراض به خلف وعده های مدیریت دست از کار کشیده و با راهپیمایی بسمت فرمانداری حرکت کرده و در  مقابل استانداری و فرمانداری اهواز و ساختمان مرکزی بانک ملی  دست به تجمع زدند.

کارگران اولتیماتوم داده بودند که اگر تا شنبه هفتم بهمن ماه  پاسخ نگیرند، در مورد چگوگی ادامه اعتصاب خود تصمیم جمعی خواهند گرفت. بدین ترتیب کارگران گروه ملی پس از گردهمایی و برگزاری مجمع عمومی در داخل شرکت، در اعتراض به عدم تحقق خواسته‌هایشان تصمیم به تجمع مقابل استانداری گرفتند.

صدای  مستقل کارگران گروه ملی فولاد با پخش این خبر مینویسد: ” هیت مدیره‌ مافیایی کارخانه نه تنها حاضر به اجرای طرح طبقه بندی نیست بلکه علیرغم توافقات قبلی اکنون با پیشنهاد پرداخت ۵ درصدی به جای ۵۰ درصد آشکارا به کارگران و پرسنل شریف گروه ملی و خانواده‌هایمان توهین میکند. بارها قاطعانه نشان دادیم که ما کارگران گروه ملی بر سر منافع و حقوق خود ذره‌ای کوتاه نخواهیم آمد. اینبار نیز پس از برگزاری جلسه عمومی در محوطه کارخانه در خصوص پیشنهاد وقیحانه هیات مدیره تصمیم به حضور در خیابان گرفتیم. ما را محک نزنید ما فولاد گداخته‌ایم”.

برکناری علی‌محمدی مدیر عامل، خلع مالکیت از بانک ملی، اجرای کامل طرح طبقه بندی مشاغل ،همسان سازی با فولاد اکسین، بازگشت به کار همکار اخراجی کریم سیاحی، قراردادی شدن کارگران شفق، مطالبات فوری کارگران گروه ملی فولاد است.  

این کارگران به سطح نازل حقوقها و بساط مافیایی حاکم بر این مجتمع سه هزار نفره شدیدا اعتراض دارند. فولاد اهواز یک کانون داغ اعتراضات کارگری است و اتکاء به مجمع عمومی و تصمیم گیری جمعی یک نقطه قدرت اعتراضات این کارگران است.

حرکت اعتراضی قبلی کارگران فولاد اهواز بر سر همین مطالبه در دوم دیماه  صورت گرفت و کارگران با فریاد “نه تهدید، نه زندان، دیگر اثر ندارد” قدرتمند ایستادند و بعد از هشت روز اعتصاب عقب نشینی هایی را  به مدیریت تحمیل کردند. از جمله  ۳۸ کارگر تعلیقی این شرکت به کار بازگردانده شدند و  قول اجرای طرح طبقه بندی مشاغل داده شد. 

حزب کمونیست کارگری از مبارزات کارگران فولاد اهواز قاطعانه حمایت کرده و  بر اتحاد مبارزاتی این کارگران با اتکا به مجمع عمومی شان تاکید میکند.

حزب کمونیست کارگری ایران

۷ بهمن ۱۴۰۲،  ۲۷ ژانویه ۲۰۲۴

اینرا هم بخوانید

پرستاران در چندین شهر دست به تجمع زدند  

پرستاران طبق فراخوان قبلی امروز در شهرهای اصفهان، قم، کاشان، شیراز و قروه دست به …