پوتین خواستار همکاری امنیتی با ناتو و آمریکا شد؛ وزیر دفاع آمریکا: آماده همکاری نظامی با روسیه نیستیم

در حالیکه رئیس جمهوری روسیه خواستار همکاری امنیتی و اطلاعاتی این کشور با ناتو و آمریکا شده، وزیر دفاع ایالات متحده که در اروپا به سر می برد، گفته، فعلا آمریکا برای همکاری نظامی با روسیه آماده نیست.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، ولادیمیر پوتین روز پنجشنبه ۲۸ بهمن در جلسه ای با مدیران امنیتی روسیه گفت از سرگیری مذاکرات با دستگاه امنیتی آمریکا و دیگر اعضای ناتو به نفع هر دو طرف است.

رئیس جمهوری روسیه همچنین گفت کاملا واضح است که در حوزه مبارزه با تروریسم همه کشورهای مسئول باید همکاری کنند.

این موضع آقای پوتین تنها یک روز پیش از ملاقات احتمالی رکس تیلرسون وزیر خارجه جدید آمریکا با وزیر خارجه روسیه بیان شده است.

تنها ساعتی بعد از موضع جدید آقای پوتین، جیم متیس، وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد فعلا ایالات متحده آمریکا آماده همکاری نظامی با روسیه نیست.

به گزارش اسوشیتدپرس، این واکنش آقای متیس نشان می دهد که درها برای همکاری نزدیک بین آمریکا و روسیه در مبارزه با تروریست ها در سوریه، فعلا بسته است.

وزیر دفاع آمریکا همچنین یادآور شد: رهبران سیاسی ما تعامل خواهند کرد تا زمینه مشترکی پیدا کنند که روسیه به تعهداتش برای مشارکت با ناتو پایبند شود.

آمریکا و روسیه درباره اوکراین اختلاف عمیقی دارند و در روزهای گذشته مقام های آمریکایی نسبت به دخالت روسیه در این کشور هشدار داده اند.رادیو آمریکا

اینرا هم بخوانید

پزشکان بدون مرز: وضعیت نوار غزه تبدیل به یک کابوس شده است

سازمان امدادرسانی پزشکان بدون مرز بار دیگر در حالی خواستار آتش‌بس در غزه شد که …