پوتین در دیدار با قالیباف: روابط با جمهوری اسلامی مانند دوران رئیسی مستحکم خواهد بود

ولادیمیر پوتین در حاشیه اجلاس سران بریکس در سن‌پترزبورگ در دیدار با محمدباقر قالیباف اطمینان خاطر داد که روابط کشورش با جمهوری اسلامی در دولت جدید به ریاست مسعود پزشکیان نیز همچون دوران ابراهیم رئیسی توسعه خواهد یافت.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه با اشاره به انتخابات اخیر ریاست جمهوری در ایران که به پیروزی مسعود پزشکیان انجامید گفت، روابط مسکو و تهران با همان استحکامی که در دوران ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور پیشین ایران جریان داشت ادامه خواهد یافت.

او در دیدار با محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی که برای شرکت در اجلاس سران بریکس به سن‌ پترزبورگ سفر کرده گفت، شک ندارد که مناسبات بین دو کشور به همان اندازه دوران رئیس‌جمهور پیشین ایران توسعه خواهد یافت.

پوتین در حاشیه این اجلاس به قالیباف گفت، از عضویت رسمی جمهوری اسلامی در بریکس “خشنود” است و روسیه حامی این عضویت بوده است. پوتین افزود، ویاچسلاو والودین، رئیس دومای دولتی روسیه و همتای قالیباف در مراسم تحلیف پزشکیان شرکت خواهد کرد و سرپرستی هیأت اعزامی این کشور را بر عهده خواهد داشت. قالیباف در صفحه کاربری خود در شبکه اکس با اشاره به این دیدار نوشت که در ملاقات با پوتین ضمن پیگیری توافق مالی دو کشور و پروژه کریدور بر ضرورت توسعه روابط اقتصادی تأکید کرده است. دویچه وله

اینرا هم بخوانید

پرستاران در چندین شهر دست به تجمع زدند  

پرستاران طبق فراخوان قبلی امروز در شهرهای اصفهان، قم، کاشان، شیراز و قروه دست به …