پومپئو «جزئیات تهدیدات ایران» را در اختیار مقام‌های ناتو قرار داد

مایک پومپئو، وزیر خارجه آمریکا، روز دوشنبه «جزئیات تهدیدات ایران» را در اختیار مقام‌های پیمان آتلانتیک شمالی- ناتو- قرار داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، مقام های وزارت خارجه آمریکا این خبر را اعلام کردند. اطلاعات بیشتری در این زمینه منتشر نشده است.

مقام‌های آمریکایی در روزهای گذشته خبر دادند که به خاطر دریافت اطلاعاتی در مورد تهدیدهای جدید از سوی ایران، موعد اعزام ناو هواپیمابر آبراهام لینکن به خلیج‌فارس را جلو انداخته‌اند و چند فروند بمب‌افکن بی- ۵۲ نیز به منطقه فرستاده‌اند.

این مقام‌ها اشاره‌ای به نوع تهدیدات ایران نکرده‌اند ولی شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان چهارشنبه هفته گذشته در گزارشی اختصاصی از پنتاگون خبر داد که «جابه‌جایی» موشک‌های کوتاه‌برد ایران از جمله دلایل فرستادن تجهیزات نظامی آمریکا به خلیج فارس بوده است.

در همین حال، برایان هوک نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور ایران، با اشاره به سفر آقای پومپئو به بروکسل گفت: «ایران تهدیداتش را افزایش داده و به نظر می‌رسد که این دیدار قبل از رفتن به سوچی به موقع بوده است».

وزیر خارجه آمریکا قرار است روز سه‌شنبه برای دیدار با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری، و سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه، به بندر سوچی سفر و درباره تحولات منطقه خاورمیانه با آنها مذاکره کند.

آقای هوک گفت: «وزیر خارجه بنا دارد تا برخی جزئیات پشت صحنه‌ی آنچه که به طور علنی گفته‌ایم را بازگو کنند».رادیوفردا

اینرا هم بخوانید

نتانیاهو: اسرائیل «با توافق یا بدون توافق» با حماس، وارد شهر رفح خواهد شد

نخست وزیر اسرائیل، همزمان با ادامه مذاکرات با گروه افراطی حماس با هدف برقراری آتش‌بس …