چهار حزب آلمان خواستار ممنوعیت فعالیت حزب‌الله شدند

چهار فراکسیون احزاب پارلمانی آلمان خواهان ممنوعیت فعالیت‌های سازمان حزب‌الله لبنان در خاک این کشور شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری آلمان، پس از درخواست مشترک احزاب دموکرات مسیحی (حزب آنگلا مرکل، صدراعظم)، سوسیال مسیحی، سوسیال دموکرات و دمکراتیک آزاد در روز جمعه ۲۲ آذر، قرار است در طول این هفته، این امر در نشست بوندستاگ، پارلمان آلمان، مورد بحث قرار گیرد.

حزب آلترناتیو که ضد مهاجرت است، پیشاپیشِ این ابتکارِ چهار حزب دیگر، از ماه گذشته خواهان ممنوعیت کامل فعالیت‌های حزب‌الله در این کشور شده بود.

این ظن وجود دارد که شاخه سیاسی حزب‌الله در خاک آلمان به گردآوری کمک مالی، جذب نیرو، ترویج یهودستیزی و ایدئولوژی جهادگرایان اسلامی اقدام می‌کند.

گزارش‌های نهادهای اطلاعاتی آلمان برآورد کرده که ۱۰۵۰ تن در آلمان در راستای اهداف حزب‌الله فعالیت می‌کنند. یک گزارش اطلاعاتی هامبورگ در سال ۲۰۱۹ نیز حدود ۳۰ مسجد و مرکز فرهنگی اسلامی در آلمان را مرتبط با حزب‌الله دانسته بود.

روزنامه اسرائیلی جروزالم پست تابستان امسال مسجد و مرکز اسلامی امام مهدی در شهر مونستر را به دلیل سخنان امام مسجد در «روز قدس»، به عنوان یکی از مراکز مرتبط با حزب‌الله و عامل ایران معرفی کرد.

اتحادیه اروپا، شامل آلمان، از سال ۲۰۱۳ شاخه نظامی حزب‌الله را تروریستی اعلام کرد؛ این توصیف بعد از حمله مرگبار به اتوبوس گردشگران اسرائیلی در بورگاس بلغارستان، اعلام شد. حزب‌الله عامل طراحی و اجرای آن حمله معرفی شد.

اما آمریکا، کانادا، اسرائیل، بریتانیا، اتحادیه عرب و هلند هر دو شاخه سیاسی و نظامی حزب‌الله را تروریستی می‌دانند.رادیو فردا

اینرا هم بخوانید

اختلاف نظر آمریکا و اسرائیل درباره زمان برنامه‌ریزی برای حکومت آینده غزه

وزیر خارجه آمریکا می‌گوید اسرائیل به برنامه‌ای «دقیق و شفاف» برای آینده نوار غزه نیاز …