چهار زندانی سیاسی در خطر قریب‌الوقوع اعدام – حسن صالحی

مندرج در ژورنال شماره ۸۶۳ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

بنا به گزارش سازمان حقوق بشر کارون چهار زندانی سیاسی محکوم‌به‌اعدام از جمله «علی مجدم»، «معین خنفری»، «محمدرضا مقدم» و «عدنان غبیشاوی (موسوی)» روز سه‌شنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۳ به‌منظور اجرای حکم اعدام از زندان شیبان اهواز به سلول‌های انفرادی در زندان سپیدار منتقل شده‌اند و در خطر جدی اعدام قرار دارند. اتفاقی که ما نباید اجازه بدهیم بیفتد.

برای ما مخالفین اعدام هر خبری ازاین‌دست زنگ خطری‌ست که باید بر فعالیت‌های ضد اعدامی خود بیفزایم و به نجات جان‌های بیشتری برخیزیم. جمهوری اسلامی اعدام می‌کند چون می‌خواهد با ایجاد وحشت و رعب بیشتر در جامعه، به هر قیمتی حاکمیت نحس خود را حفظ کند. اینها قربانیان خود را از محروم‌ترین بخش‌های جامعه می‌گیرند. من‌جمله از مردم عرب خوزستان و شهروندان بلوچستان که سهمشان از زندگی محرومیت و نداری بیشتر حتی در مقایسه با دیگر بخش‌های ایران بوده است.

به‌خوبی می‌دانند که این مناطق به دلیل فقر و محرومیت مضاعف انباشته از خشم و اعتراض و در حال فوران است. اعدام می‌کنند تا به خیال خود جلوی این فوران را بگیرند و یا از ابعاد آن بکاهند. مردم این مناطق به جمهوری اسلامی به‌عنوان یک رژیم اشغالگر نگاه می‌کنند که برایشان اعدام، سرکوب، تحقیر و فقر و محرومیت بیشتر به ارمغان آورده است. حق دارند که از کرامت انسانی و حرمت انسانی خود به دفاع برخیزند. حق دارند که زندگی بهتر بخواهند. حق دارند که با صدای بلند فریاد بزنند این درد مشترک ماست و باید با هم یکی شویم تا جلوی این ظلم و ستم را بگیریم.

شما که این اخبار نگران‌کننده مرتبط با اعدام را می‌شنوید از کنار آن نگذرید. این اعدام‌ها دامن همه ما را خواهد گرفت. فرق نمی‌کند به چه بهانه‌ای مردم را از دم تیغ می‌گذرانند. هدف این است که کشتن بیشتر باب شود تا مردم ساکت شوند. هدف این است که من و شما قربانی شویم تا این رژیم ضدمردمی به حیات ننگینش ادامه دهد. برای نجات جان این چهار زندانی اهوازی اقدام کنید. مبارزه برای نجات این چهار جوان، مبارزه برای حق زندگی و حق اعتراض برای داشتن یک زندگی بهتر است. این خواست مشترک ماست. مبارزه برای لغو همه احکام اعدام وظیفه تک‌تک ماست.

اینرا هم بخوانید

نه به میلیتاریسم اسرائیل نه به تروریسم اسلامی – حسن صالحی

مندرج در ژورنال شماره ۸۳۹ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده …