ژنرال دانفورد: پیام حضور ما در منطقه، بازدارندگی در مقابل ایران است

ژنرال جو دانفورد، رئیس ستاد مشترک نیروهای نظامی آمریکا تاکید کرد حضور نظامی و آرایش جدید نیروهای ایالات متحده در منطقه نه برای تحریک و یا تقابل نظامی، که برای بازدارندگی موثر است.

دانفورد که روز چهارشنبه هشتم خرداد در جلسه‌‌ای در موسسه بروکینگز به تهدیدات امنیت ملی آمریکا اشاره می‌کرد، در پاسخ به پرسشی در مورد تهدید‌ها از سوی ایران و این که چقدر این تهدیدها معتبر است، گفت: در یک مقطعی ما روند تهدیدها را به شکلی دیدیم که دارد به هم نزدیک می‌شود.

او گفت: ما برای تحریک یا تقابل نظامی آن‌جا نیستیم. حضور ما برای بازدارندگی است.

ژنرال دانفود افزود: در هفته آخر ماه آوریل به طور برجسته دیدیم رشته تهدید‌ها دارد به هم نزدیک می‌شود. همان زمان ما به ایران پیام دادیم که در صورت هرگونه حمله، آن‌‌ها را مسئول خواهیم شناخت.

رئیس ستاد مشترک نیروهای نظامی آمریکا گفت: بعد در گفت‌وگو با سنتکام به این پرداختیم که در صورت حمله از سوی ایران، چطور می‌توانیم هم در فرصت مقتضی و هم به طور موثر پاسخ دهیم. از همین رو ناو هواپیمابر لینکلن را از مدیترانه به منطقه فرستادیم.

ژنرال دانفورد گفت: تغییر آرایش ما برای سه دلیل بود. اول این که ایرانی‌ها بدانند هرکاری که بکند، ما می‌دانیم که از سوی آن‌ها است. دوم این که اگر فعالیت بازدارندگی ما جواب نداد، چطور بتوانیم پاسخ دهیم و سوم اطمینان پیدا کنیم که تمامی موارد بازدارندگی در کنار هم فعال است.رادیو آمریکا

اینرا هم بخوانید

بلاتکلیفی هومن صیدالی و رضا عرب‌پور بازداشتی‌های اعتراضات

 «هه‌نگاو» در گزارشی به وضعیت دو بازداشتی اعتراضات «زن، زندگی، آزادی» پرداخت و نوشت که …