کابوس پلاسکو بر سر ساختمان های ناایمن

تیتر شهر:کابوس پلاسکو بر سر ساختمان های ناایمن

در شورای قبل و پس از حادثه پلاسکو قراربود ایمنی 12 ساختمان مورد بازنگری قرار بگیرد اما علی‌رغم اینکه تذکراتی به ساختمان‌های مناطق 11 و 12 در آن مقطع داده شد اما هیچ اقدامی صورت نگرفت.
در حالی که پس از حادثه پلاسکو مقرر شد تا نسبت به مقاوم سازی ساختمان های ناایمن اقدام شود و تاکیدهای زیادی هم در این خصوص از سوی مسئولان صورت گرفت اما یک عضو شورای شهر ضمن انتقاد از بی توجهی و عدم رسیدگی به این امر گفت: در شورای قبل و پس از حادثه پلاسکو قراربود ایمنی 12 ساختمان مورد بازنگری قرار بگیرد اما علی‌رغم اینکه تذکراتی به ساختمان‌های مناطق 11 و 12 در آن مقطع داده شد اما هیچ اقدامی صورت نگرفت.
زهرا نژادبهرام، در آغاز چهارمین جلسه شورای شهر تهران  افزود: باید مشخص شود که چرا بقیه ساختمان‌ها به تذکرات مطرح شده عمل نکردند و این موضوع باید در شورا پیگیری شود.
درهمین حال ، محمد سالاری رئیس کمیسیون شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران نیز با اشاره به تشکیل کمیته مشترک از کمیسیون‌های مرتبط گفت: بعد از حادثه پلاسکو یکسری دغدغه عمومی در کشور ایجاد شد که از بدنه دولت تا بدنه مدیریت شهری توجه ویژه‌ای را به حادثه پلاسکو کردند.
وی ادامه داد: در همان مقطع کمیته‌هایی در شورا، دولت، قوه قضاییه و سایر ارگان‌ها تشکیل و حادثه پلاسکو را بررسی کردند.
رئیس کمیسیون شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: باید مجموعه نظرات ارائه شده از سوی تمام کمیته‌ها و یک کمیته تخصصی در شورای پنجم جمع بندی شود و از مجموعه نظرات آنها استفاده شود.
در این خصوص، الهام فخاری دیگر عضو شورای شهر تهران نیز با اشاره به اینکه موضوع ایمنی ساختمان‌ها یک موضوع فرهنگی است بیان کرد: باید در یک زمان بندی کوتاه آیین‌نامه‌های بازرسی در این بخش تهیه و تدوین شود.
وی افزود: ما می‌توانیم در یک برنامه کوتاه مدت و میان مدت طرح‌هایی را در شهر تهران پیگیری کنیم که از آن جمله می‌توان به طرح جامع در زمان کوتاه و همچنین طرح‌های کلی‌تر از جمله قانون مدیریت بحران و ایمنی‌ آتش‌نشانی در بلند مدت اشاره کرد.
محمد سالاری در ادامه ضمن اشاره به ادامه فرآیند تخلفات در مناطق شهر تهران اظهار کرد: من به آقای شهردار تهران  و شهرداران مناطق تذکر می‌دهم که این موضوع را به طور جدی پیگیری کنند.
وی گفت: متأسفانه در یک فرآیند گذار شاهد تخلفات گسترده در شهرداری‌های مناطق از جمله انحراف از طرح تفصیلی شهر تهران هستیم، ضمن اینکه شوراهای معماری مناطق مثل ماه‌های گذشته تخلفات خود را ادامه می‌دهند که از آن جمله می‌توان به بحث اضافه طبقات و تغییر کاربری ساختمان‌ها اشاره کرد.
رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران افزود: در همین مدت کمیته‌های درآمدی در مناطق شکل گرفته شده که این از مصادیق تخلف محسوب می‌شود.

اینرا هم بخوانید

۲۷ خرداد: تجمعات بازنشستگان تامین اجتماعی و اخباری دیگر

۲۷ خرداد: تجمعات بازنشستگان تامین اجتماعی و اخباری دیگر تجمع، اعتراض حق مسلم ماست امروز …