کارگران بازنشسته فولاد در اصفهان و اهواز تجمع کردند & هفت تپه: پرونده های امنیتی علیه کارگران باید فورا بسته شوند & اعتراض کارگران شرکت اسکان سازه پاسارگاد و کارگران پیمانی شرکت تکاب صنعت در پارس جنوبی

کارگران بازنشسته فولاد در اصفهان و اهواز تجمع کردند

روز ١٣ اسفند بازنشستگان فولاد در اهواز و اصفهان در اعتراض به عدم اجرای همسان سازی حقوقها و سطح نازل آن و محرومیت از درمان رایگان مقابل استانداری دست به تجمع زده و با شعار تا حق خود نگریم از پا نمی نشینیم فریاد اعتراض خود را بلند کردند. بازنشستگان فولاد اصفهان در روز گذشته نیز تجمع داشتند و جمعیت کثیری از آنها در این تجمعات شرکت داشتند.

کارگران بازنشسته فولاد در تجمعات قبلی خود بر خواستهایی چون همسان سازی حقوقها و افزایش سطح آن به بالای خط فقر ١٢ میلیونی، درمان رایگان برای همه، داشتن مسکن مناسب و پایان دادن به اختلاسها در صندوق بازنشستگی تاکید کرده و تجمعات بزرگ و سراسری بازنشستگان تامین اجتماعی را همراهی کرده اند. اکنون تجمعات سراسری بازنشستگان تامین اجتماعی بصورت هفتگی درآمده و این کارگران با شعار فقط کف خیابون بدست میاد حقمون، فعالانه پیگیر مطالباتشان هستند و تجمع بعدی آنها ساعت دو و نیم صبح روز ٢٧ اسفند برگزار خواهد شد. حزب کمونیست کارگری ضمن حمایت قاطع از خواستها و مبارزات بازنشستگان تامین اجتماعی همه بازنشستگان در بخش های دیگر را از جمله بازنشستگان فولاد در دیگر مناطق را به پیوستن به این حرکت اعتراضی سراسری فرامیخواند.

حزب کمونیست کارگری ایران

١٣ اسفند ۱۳۹۹، ٣ مارس ٢٠٢١

هفت تپه: پرونده های امنیتی علیه کارگران باید فورا بسته شوند

با توطئه دار و دسته اسد بیگی و همدستانش در نهادهای حکومتی، تا کنون برای کارگران نیشکر هفت تپه بیش از دویست پرونده امنیتی در دادگاه های حکومت اسلامی تشکیل شده است. آخرین مورد احضار ٢٧ نفر از نمایندگان آنان به دادگاه است که هنوز پرونده هایشان مفتوحه است. یک خواست فوری این کارگران پایان دادن به پرونده سازیهای امنیتی و بسته شدن تمامی پرونده های امنیتی تشکیل شده برای آنان است.

کارگران نیشکر هفت تپه همچنین خواستارپایان دادن به اخراجها و تهدید به اخراج هستند. زیر فشار اعتراضات این کارگران قبلا یک تفاهم‌ نامه ۱۰ بندی در شورای تامین با حضور اسدبیگی امضا گردید که به موجب آن، کارفرما، تحت هیچ شرایطی حق اخراج کارگر را نخواهد داشت. اما دیده میشود که در این ایام پایانی سال و موعد انجام قراردادهای کاری امنیت شغلی فعالین کارگری به خطر افتاده است و مقامات مسئول برای تسویه حساب شخصی و خصمانه خود با کارگران، همچنان مشغول توطئه گری هایشان هستند. از جمله آمیلی به عنوان نماینده تام الاختیار کارفرما نامه پایان کار ابراهیم عباسی منجزی را در اینستاگرام خود انتشار داده است و کارگران اعلام کرده اند که در صورت تداوم این توطئه گری ها با تصمیم گیری شورایی خود اعتراضات گسترده شان را از سر خواهند گرفت. چرا که تعرض به فعالین کارگری خط قرمز آنانست.

جدالی سخت در نیشکر هفت تپه در جریان است. ادامه غارت اموال شرکت از جمله خارج کردن ١٦ هزارتن شکر خام از کارخانه، تعویق پرداخت سه ماه حق بیمه، بلاتکلیف ماندن حقوق و مطالبات معوقه کارگران و پرداخت نشده آنها، مفتوحه بودن پرونده های امنیتی نمایندگان کارگران، معلوم نشدن تکلیف دو میلیاد دلار قاچاق ارز توسط اسدبیگی و متوقف شدن دادگاه او، عدم اعلام رای خلع ید اسدبیگی و ادامه تنشها از جمله موضوعات مهم جدال با مقامات مسئول است. علاوه بر دو خواست فوق، کارگران نیشکر هفت تپه خواستار اعلام فوری خلع ید اسدبیگی که همواره در راس مطالباتشان قرار داشته است و پرداخت طلبهای مزدی و سه ماه طلب بیمه خود، متوقف شدن اختلاسها و دزدیها و داشتن امنیت شغلی و متوقف شدن اخراج ها و بازگشت به کار همکاران اخراجی شان هستند.

حزب کمونیست کارگری همه کارگران و بویژه مردم در هفت تپه و شوش را به حمایت همه جانبه از کارگران نیشکر هفت تپه فرا میخواند. باید به خواستهای کارگران نیشکر هفت تپه فورا پاسخ داده شود و پرونده های تشکیل شده برای ٢٠٠ کارگر این شرکت که همچون تهدیدی بر ادامه کار و حق طلبی انهاست فورا بسته شوند. احضارها باید متوقف گردد و تهدید به اخراج ابراهیم عباسی پس گرفته شود. اینها خط قرمزهای کارگران نیشکر هفت تپه است و با حمایت و پشتیبانی وسیع خود فشار بیاوریم تا این تهدیدات از روی سر این کارگران برداشته شود. نیشکر هفت تپه یک سنگر مهم جنبش کارگری است. با حمایت های همه جانبه خود این سنگر را حفظ کنیم .

پیش بسوی اعتصابات سراسری

پیش بسوی ایجاد شوراها

حزب کمونیست کارگری ایران

١٣ اسفند ۱۳۹۹، ٣ مارس ٢٠٢١

اعتراض کارگران شرکت اسکان سازه پاسارگاد و کارگران پیمانی شرکت تکاب صنعت در پارس جنوبی

اعتراضات در میان کارگران غیر رسمی نفت گسترش می یابد. از جمله این کارگران با انتشار بیانیه ای در اعتراض به عدم اجرای وعده ها در تدارک اعتصاب سراسری دیگری هستند. افزایش حقوقها به بالای خط فقر ١٢ میلیونی و کوتاه شدن دست پیمانکاران و دائمی شدن قرار دادها در راس خواستهای اعلام شده آنها در بیانیه شان است. این کارگران همچنین در بیانیه خود بر لغو قوانین برده وار مناطق ویژه اقتصادی تاکید کرده اند. دو خبر زیر مربوط به اعتراضات کارگران فضای سبز در شرکت اسکان سازه پاسارگاد و کارگران غیر رسمی در تکاب صنعت در پارس جنوبی است.

نیروهای فضای سبز شرکت اسکان سازه پاسارگاد به کارفرمایی شرکت نفت و گاز پارس عسلویه طی پیامی که به گروه تلگرام اتحادیه آزاد کارگران ایران ارسال کرده اند از مشکلات دو ساله خود سخن گفته اند. اولین مشکل این کارگران عدم پرداخت به موقع حقوق است. این کارگران تا کنون حقوق بهمن ماه را نگرفته اند، پاداش بهره وری آنها پرداخت نشده است و بعلاوه مطالباتی از سالهای ٩٨ و ٩٧ دارند. مشکل دیگر آنان عدم تهیه لوازم پزشکی، ماسک، الکل و دیگر نیازهای بهداشتی است. به طور مشخص به این کارگران تنها ۱۰ عدد ماسک یکبار مصرف برای استفاده دو ماه داده میشود، خوابگاهها غیر استاندارد است بطوریکه در این شرایط حاد بحران کرونا ٥٠ کارگر در یک اتاق ۶ در ۶ زندگی میکنند.

  • روز شنبه ۹ اسفند حدود ۱۰۰ نفر از نیروهای بخش پیمانکاری تعمیرات طرف قرارداد شرکت تکاب صنعت در پالایشگاه پنجم پارس جنوبی در اعتراض به اقدام پیمانکار در جلوگیری از ورود تعدادی از کارگران و در حمایت از همکاران شان مقابل درب ورودی پالایشگاه تجمع برپا کردند. ماجرا از این قرار است که پیمانکار در پاسخ به پیگیری مطالبات جمعی از کارگران این شرکت ، مانع از ورود آنها به شرکت شده بود.

پیش بسوی اعتصابات سراسری

پیش بسوی ایجاد شوراها

حزب کمونیست کارگری ایران

١٣ اسفند ۱۳۹۹، ٣ مارس ٢٠٢١

اینرا هم بخوانید

از خوزستان چه خبر؟اخبار هفته: واحد خوزستان کمیته سازمانده حزب کمونیست کارگری

از خوزستان چه خبر؟اخبار هفته: واحد خوزستان کمیته سازمانده حزب کمونیست کارگری ۲۲ تا ۲۹ …