کارگران فولاد هم پرچم دستمزد ١٢ میلیون تومان را برافراشتند، از همه مراکز کارگری میخواهیم به جنبش ۱۲ میلیون بپیوندند!

درحالیکه شورایعالی کار حکومت بر سر تعیین حداقل دستمزد برای سال ١٤٠٠ در تدارک تهاجم دیگری به زندگی و معیشت کارگران است، کارگران فولاد اهواز طی بیانیه ای خواستار حداقل دستمزد ١٢ میلیون شدند. ده تشکل کارگری و از جمله تشکل های بازنشستگان تامین اجتماعی، … و معلمان نیز در بیانیه هایی خواهان افزایش دستمزد بالای ۱۲ میلیون شده اند. ۲۵ هزار کارگر نفت نیز با اعتصابات قدرتمندد خود در مرداد امسال بر دستمزد بالای … یا حداقل … تاکید کرده بودند.

اقدام کارگران فولاد اهواز که یک سنگر مهم کارگری با سابقه درخشانی از اعتصاب و مبارزه است، جنبش افزایش دستمزد به بالای خط فقر را گام بسیار مهمی به جلو برد و زمینه را برای پیشروی کل جنبش کارگری در جدال با حکومت و سرمایه داران بر سر دستمزد بیش از پیش فراهم کرد. تنها راه مقابله با دستمزد چند بار زیر خط فقری که مفتخوران حاکم به طبقه کارگر تحمیل کرده اند، شکل دادن به جنبش سراسری و قدرتمند کارگری برای افزایش دستمزد بالای خط فقر است.

کلیه مراکز کارگری در سراسر کشور، از کارگران نفت و ماشین سازیها و هفت تپه تا کارگران فولاد و معادن، لاستیک سازی ها، نساجی ها، و نیز کارگران خدمات، پرستاران و معلمان را فرامیخوانیم به این جنبش بپیوندند و دست در دست هم برای تحمیل این خواست بحق خود نگذارند که حکومت به کمک شوراهای اسلامی دست ساختش دستمزد چندرغاز دیگری را به آنها تحمیل کند.

حزب کمونیست کارگری کارگران در تمامی مراکز را به پیوستن به این حرکت اعتراضی و تاکید بر خواست دستمزد بالای ۱۲ میلیون فرا میخواند.

گسترده تر باد جنبش حداقل دستمزد ۱۲ میلیون
پیش بسوی اعتصابات سراسری
پیش بسوی ایجاد شوراها

حزب کمونیست کارگری ایران
۸ اسفند ۱۳۹۹، ٢۶ فوریه ٢٠٢١

اینرا هم بخوانید

احضار مجدد ۲۰ نفر به دادگاه در آبدانان در ارتباط با خیزش سراسری

۲۰ نفر در شهرستان آبدانان استان ایلام در ارتباط با اعترض‌های جنبش سراسری “زن، زندگی، …