کارگران! معلمان! وقت اعتصاب است!

خیزش سراسری مردم گسترده تر میشود و هم اکنون در سراسر کردستان اعتصاب عمومی جریان دارد و بیش از ۱۱۰ دانشگاه نیز در اعتصاب بسر میبرند. تقویت خیزش سراسری مردم اکنون با ابزار اعتصاب بسیار امکان پذیر است.  یک ابزار مهم پیشروی و پیروزی ما مردم در شرایط کنونی، دست زدن به اعتصابات سراسری و اعتصاب عمومی در کنار تظاهرات و اعتراضات خیابانی است. با اعتصاب میتوان حکومت را به زانو درآورد.

شما بخشهای مختلف کارگران وهمه معلمان کاملا از اینقدرت و جایگاه و محبوبیت برخوردار هستید که با اعتصاب سراسری خود نقش تاریخ سازی در خیزش کنونی ایفا کنید و به جریان افتادن اعتصابات سراسری و اعتصاب عمومی را در تمام بخشها را کلید بزنید. تجربه اعتصاب سراسری معلمان در سال گذشته و اعتصابات کارگران پیمانی نفت و دیگر بخشهای کارگری نشان داد که به حرکت در آمدن معلمان و کارگران با اعتصابات سراسری کاملا امکان پذیر است.همین امروز نیز اعتصاب به گفتمان عمومی جامعه تبدیل شده است و کارگران نفت، معلمان، کارگران نیشکر هفت تپه، کارگران راه آهن اخطار کرده اند که دست به اعتصاب خواهند زد و همکارانشان را به اعتصاب فراخوانده اند. در شرایط حاضر اعتصابات سراسری شما نقش مطلقا تعیین کننده ای در فلج کردن  حکومت و کل ماشین سرکوبش و تقویت و گسترش تظاهراتهای شهری خواهد داشت.

با اعتصابات و تظاهرات و خیزشهایمان میتوانیم و باید این چرخه جنایت و سرکوب و توحش ضد زن و ضد زندگی را متوقف کنیم و جامعه ای انسانی و آزاد را برپا داریم.

پیش بسوی اعتصابات سراسری!

حزب کمونیست کارگری ایران

۹ مهر ۱۴۰۱، ۱ اکتبر ۲۰۲۲

اینرا هم بخوانید

با فراخوان کارگران رسمی مناطق عملیاتی جنوب، امروز سه شنبه یکم آبان ماه ۱۴۰۳ فصل جدیدی در اعتراضات نفت رقم خورد.

با فراخوان کارگران رسمی مناطق عملیاتی جنوب، امروز سه شنبه یکم آبان ماه ۱۴۰۳ فصل …