کارگران هفت تپه در بیست و سومین روز اعتصاب خود ابتدا مقابل فرمانداری تجمع کردند و سپس در سطح شهر دست به راهپیمایی زدند.

هفت تپه شماره ۱۹.بیست و سومین روز اعتصاب و اعتراضات کارگران نیشکر هفت تپه.من معاندم! دشمن سرمایه دار کثیف و دزد هستم!

روز پنجشنبه ۱۴ مرداد کارگران نیشکر هفت تپه در بیست و سومین روز از دور جدید مبارزات و اعتصاب خود ابتدا مقابل فرمانداری تجمع کردند و سپس در سطح شهر دست به راهپیمایی زدند.

علیرغم اعلام خلع ید از اسدبیگی سردسته باند مافیایی حاکم در هفت تپه، همچنان عوامل او مشغول دسیسه گری هستند و کارگران نیشکر هفت تپه سه ماه است که مزد نگرفته و بدیگر مطالباتشان پاسخی داده نشده است. در اعتراض به این وضعیت این کارگران در اعتصاب بسر میبرند و در نوزدهمین روز اعتصاب خود حرکت اعتراضی شان را به شوش کشاندند و بار دیگر خیابانهای این شهر به صحنه اعتراض کارگران نیشکر هفت تپه تبدیل شده است.

بنا بر خبرها با گسترش اعتراضات کارگران نیشکر هفت تپه  جلسه ای با حضور دشتکی استاندار خوزستان، غزی فرماندار و اعضای شورای اسلامی تشکیل شده است . در این جلسه دشتکی اشاره ای به حقوقهای پرداخت نشده کرده است، بدون اینکه صحبتی از زمان پرداخت آن بشود و از دیگر مطالبات مهم این کارگران چون تعیین تکلیف وضعیت مالکیت شرکت و بازگشت به کار کارگران اخراجی و تمدید قرارداد کارگران دفاع آفات و غیر نیشکری و سایر کارگران فصلی بحث نشده و او که  خود از رشوه بگیران باند اسدبیگی بوده است در این جلسه برای کارگران نیشکر هفت تپه خط و نشان کشیده و اعلام کرده است که نباید اجازه سو استفاده  به “معاندین” را بدهند.

کارگران نیشکر هفت تپه در کانال تلگرامی خود پاسخ قاطعی به دشتکی  داده و مینویسند: “معاند” و “ضدانقلاب” شده آچار فرانسه و اتهام و انگی که بالای سر همه مردم آماده است. حقوق معوقه میخواهی؟ معاندی! به کارفرما و سوگلی ما اعتراض داری، ضد انقلابی! تشکل میخواهی، کمونیستی! به مقامات انتقاد داری، با بیگانگان در رابطه ای! و… “معاند” یعنی “دشمن” و “سرکش” و “نافرمان”. شما هر کسی که بگوید حقم را میخوام به “دشمن” وصلش میکنی. هر کسی که برای اختلاسگران سرخم نکند و به پابوس نرود “نافرمان” میدانی. هر کس از حقوق همکاران دفاع کند “سرکش” است!!! “معاند معاند” گفتن شما یعنی من از فاسد و اختلاسگر و دزد دفاع میکنم و به توی معترض میگم “ضد انقلاب و معاند”!  … من اعتراف میکنم که دشمن کارفرمایان زالو صفت هستم. اعتراف میکنم دشمن اختلاسگران و نوکران آنها هستم. اگر دفاع از حق کاری که کردم و نان بازویم و اعتراض برحقم معاند است، با صدای بلند فریاد میزنم من معاندم! دشمن سرمایه دار کثیف و دزد و … هستم!”

کارگران نیشکر هفت تپه با انعکاس این خبر خطاب به دشتکی اعلام داشتند که خط و نشان کشیدن او و سایر مسئولین برای کارگران هفت تپه راه به جایی نمی برد و مطالبه فوری آنها بیرون کردن باند مافیایی چپاولگر اسد بیگی و اجرایی کردن فوری حکم  خلع ید و پرداخت سه ماه حقوق معوقه و پاسخگویی به دیگر مطالباتشان است.  کارگران همچنین اعلام کرده اند که شورای اسلامی ربطی به آنان ندارد . آنها نمایندگان کارفرما هستند و اگر در تجمعات کارگران شرکت کنند با آنها برخورد خواهد شد.

کارگران نیشکر هفت تپه در راهپیمایی امروز  ۱۴ مرداد ماه خود با شعارهای مرگ بر دشتکی، مرگ بر غزی، مرگ بر اسدبیگ، خوزستان بیچاره مسئول خوب ندارد خشم و نفرت خود را نسبت به دسیسه گری های مقامات مسئول  اعلام داشتند.

یک خبر دیگر این بود که وقتی که امام  جمعه شوش برای فریبکاری در صف اعتراضی کارگران حاضر شد کارگران در حال راهپیمایی به زبان عربی با صدای رسا شعار میدادند “به اسم دین ما را غارت کردند” و به این شکل جواب دندان شکنی به این نوع فریبکاریها دادند.

 کارگران نیشکر هفت تپه بارها اعلام کرده اند که هیچ نوع خصوصی سازی را نمی پذیرند  و خواستار گسیل یک نفر از سوی دولت و اداره شرکت تحت نظارت شورایی خودشان هستند. زنده باد کارگران نیشکر هفت تپه

حزب کمونیست کارگری ایران

۱۴ مرداد۱۴۰۰ ، ۵ اوت  ۲۰۲۱

اینرا هم بخوانید

قطعنامه سه تشکل صنفی کارگری و معلمان به مناسبت روز جهانی کارگر و روز معلم

قطعنامه سه تشکل صنفی کارگری و معلمان به مناسبت روز جهانی کارگر و روز معلم امروز …