کارگران هپکو بار دیگر به میدان میایند

روز ١٢ تیرماه کارگران هپکو در اراک برای دومین روز در هفته اخیر با راهپیمایی و تجمع در مقابل ساختمان استانداری اعتراض خود را نسبت به وضعیت بلاتکلیف این کارخانه و عدم پرداخت چندین ماه حقوق خود اعلام کردند. روز دهم تیرماه نیز کارگران هپکو با راهپیمایی و نشستن در خیابان و مسدود کردن آن دست به اعتراض زده بودند.

مبارزات چند هفتگی کارگران هپکو در سال قبل، راهپیمایی های مکرر آنها و سخنرانی پرشور نماینده آنها که نهایتا با حضور خانواده های آنها و راهپیمایی در مرکز شهر به نقطه اوج رسید دولت و کارفرما را وادار کرد که بخشی از حقوق عقب افتاده کارگران را پرداخت کنند و قول رسیدگی به  سایر خواست های آنها بدهند اما خواست های کارگران همچنان بی پاسخ مانده است. مبارزات کارگران چنان متحد و سازمان یافته بود که ارگان های سرکوب حکومت نتوانستند مزاحمت چندانی برای اعتراضات آنها ایجاد کنند. تجارب گرانبهای کارگران به آنها امکان میدهد که اینبار سازمان یافته تر و قوی تر از قبل به میدان بیایند و کارفرما و دولت را وادار کنند که حقوق معوقه آنها را کاملا پرداخت کنند و به وضعیت بلاتکلیف کارخانه پایان بدهند. حضور خانواده های کارگران و راهپیمایی در مرکز شهر کلید پیشروی کارگران و جلب همبستگی مردم شهر است. شهر اراک بعنوان یک مرکز کارگری سرشار از نفرت و اعتراض مردم به فقر و بیکاری و محرومیت است. کارگران اراک و همینطور کارگران آذرآب و معلمان و جوانان این شهر میتوانند نقش مهمی در شکل دادن به یک جنبش اعتراضی قدرتمند ایفا کنند و جمهوری اسلامی را مجبور کنند به خواست های آنها گردن بگذارد.

 

مبارزات کارگران هپکو نقطه درخشانی در جنبش کارگری ایران محسوب میشود و شایسته بیشترین حمایت از طرف معلمان، پرستاران، زنان و جوانان است. حزب کمونیست کارگری حمایت قاطع خود را از کارگران هپکو اعلام میکند و آنها را فرامیخواند که رابطه خود را با حزب تقویت کنند، گزارشات خود را مستقیم برای ما بفرستند و از طریق تلویزیون کانال جدید صدای خود را به گوش مردم در سراسر کشور برسانند.

حزب کمونیست کارگری ایران

۱۳ تیرماه ۱۳۹۶، ۴ جولای ۲۰۱۷

 

اینرا هم بخوانید

برای قضاوت آیندگان- شمی صلواتی

بر گرفته از دفتر یادداشت‌های روزانه‌ *از ما سوالات زیادی می پرسند…؟ البته ما«انسانگرایان»کور راه‌های …