کارگران گروه ملی فولاد اهواز با قدرت ایستاده اند، خانواده ها وارد میدان شدند

مشکل ما حل نشه ، اهواز قیامت میشه
کارگران گروه ملی اهواز امروز ١٤ اسفند نیز همراه خانواده هایشان در مقابل استانداری خوزستان تجمع کرده و آزادی همکاران بازداشت شده و دستمزدهای به سرقت رفته شان را فریاد میزنند. جمعیت کثیر آنان خیابان‌های شهر و جلو استانداری را پر کرده است. کارگران شعار می‌دهند: می میریم، می ایستم، حقمون را پس میگیریم!، کارگر می میرد ذلت نمی پذیرد!
صبح روز گذشته نیز جمعیت کثیری از کارگران گروه ملی فولاد اهواز همراه با خانواده هایشان در مقابل استانداری تجمع کردند. ٤ هزار کارگر گروه ملی فولاد اهواز همراه با خانواده هایشان نیروی بزرگی هستند که شهر را به تحرک در آورده اند. صدای شعارهای کارگران در خیابانهای شهر طنین انداخته و کارگران شعار میدهند: مشکل ما حل نشه، اهواز قیامت میشه، عزا عزاست امروز، روز عزاست امروز، گروه ملی بیچاره صاحب عزاست امروز.
همزمان در صبح این روز جداری فروغی وکیل ٩ کارگر بازداشتی گروه ملی فولاد اهواز به اتفاق تعدادی از خانواده‌های کارگران بازداشتی به شعبه ١٢ بازپرسی واقع در ساختمان دادگاه انقلاب اهواز مراجعه کرده و به او اعلام شد که به دلیل برگزاری یک همایش، “قضات” در محل حضور ندارند و آنها باید برای پیگیری وضع دستگیر شدگان فردا مراجعه کنند. به گفته علی جداری گویا یکی از بازداشتی‌ها روز گذشته آزاد شده است و هشت نفر دیگر آنان همچنان در بازداشت بسر میبرند.
روز قبل از آن نیز کارگران گروه ملی فولاد اهواز در اعتراض به بازداشتها و برای پیگری خواستهایشان همراه با خانواده ها در مقابل استانداری تجمع کردند و خیابانهای شهر را به صحنه اعتراض قدرتمند خود تبدیل کردند. کارگران شعار میدهند. کارگران خشمگین با سردادن شعارهایی همچون کارگر_زندانی آزاد باید_گردد”، “دزدا بیرونن، کارگران زندانن”، “می ایستیم، می میریم، حقمون رو می گیریم” “ما کارگریم، نون می خوایم، دوا و درمون می خوایم”، مرگ بر موسوی، کارگر زندانی، حمایتت میکنیم، نیروی انتظامی به هوش باش، ما کارگریم نه اوباش.
بدین ترتیب کارگران گروه ملی اعتراض خود را علیه، سرکوب، فقر، بیحقوقی و توحش سرمایه داری حاکم اعلام کرده و خواستار آزادی فوری همکاران دربندشان هستند. خواستار دستمزدهای به سرقت رفته و یک زندگی انسانی هستند. کارگران قبلا اولتیماتوم داده بودند و گفته بودند که تا حساب ها پر نشه، اهواز قیامت میشه و امروز فریاد زده و میگویند، می ایستیم، می میریم، تا حق خود بگیری. کارگران گروه ملی فولاد اهواز با اعتراض قدرتمند و شعارهای کوبنده خود صدای اعتراض همه کارگران و همه مردم هستند. اعتراض این کارگران آینه روشنی از جامعه ایست که علیه فقر، گرانی، تبعیض و نابرابری و کل بساط دزدسالار سرمایه داری حاکم به پا خواسته است و میگوید جمهوری اسلامی نمیخواهیم. تا کنون تشکلهای کارگری مختلف از این اعتراضات حمایت کرده اند.
خواستهای فوری کارگران گروه ملی اهواز عبارتست از: آزادی کارگران دستگیر شده، پرداخت یکجا و کامل حقوق ماههای دی، بهمن، تعیین تکلیف چگونگی پرداخت حقوق اسفند ماه و عیدی و پاداش، پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی، برقراری بیمه تکمیلی پرسنل و ساماندهی و برقراری مجدد سرویسهای ایاب و ذهاب . اعتراضات کارگران گروه ملی اهواز انعکاسی از فضای اعتراض کل کارگرن و کل جامعه است.
اسامی کارگران دستگیر شده فولاد ملی اهواز عبارتند از: فرهاد اکبریان ، مرتضی اکبریان ، میثم علی قنواتی، امین مؤمن پور، حسین نیسی، باقر دلفی، تقی حسن زاده، هادی عفراوی، مهدی عادل زاده
این کارگران همچنان در بازداشت بسر میبرند. خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط دستگیر شدگان گروه ملی فولاد اهواز شویم. خصوصا مردم اهواز نقش مهمی در حمایت و پشتیبانی از مبارزت کارگران گروه ملی فولاد اهواز دارند. در کنار خانواده های این کارگران در تجمعات اعتراضی کارگران گروه فولاد اهواز شرکت کنیم و خواستار آزادی کارگران بازداشت شده شویم.
بر طبق آخرین خبرها ی منتشر شده از سوی محمدعلی جداری فروغی که وکالت کارگران گروه ملی فولاد اهواز را بر عهده گرفته است، در گروه تلگرام احادیه آزاد کارگران ایران، برای کارگران بازداشتی گروه ملی صنعتی فولاد اهواز قرار کفالت صادر شده است. در روز ١٤ اسفند او همراه با تعدادی از خانواده ها به شعبه ١٢ بازپرسی دادسرای انقلاب اهواز مراجعه کرده اند، بازپرس به وی اعلام کرده است که پرونده این کارگران امنیتی است و بایستی با مراجعه به زندان، تشریفات وکالت را انجام دهد. ووقتی آنها به زندان اهواز مراجعه کرده اند، در قسمت اجرای احکام به آنها گفته شده است که در حال حاضر کارگران بازداشتی حق داشتن وکیل ندارند و این دستور از سوی بازپرس شعبه ١٢ صادر گردیده است.
جداری فروغی اعلام کرده است که علیرغم جلوگیری از تنظیم وکالتنامه و انجام تشریفات مربوطه، همه تلاشش را برای دفاع از این کارگران و آزادی آنها خواهد کرد. به گفته او برای کارگران بازداشتی وکالت ٥٠ میلیون صادر شده است. اما تاکنون علیرغم مراجعه خانواده‌ها، پذیرفته نشده‌است. 

جمهوری اسلامی در حالیکه در محاصره موجی از اعتراضات قدرتمند کارگری قرار دارد، با حمله به کارگران گروه ملی فولاد اهواز، زورآزمایی خود را میکند. کارگران فولاد با ایستادگی قدرتمندشان، با مارش با شکوهیشان در خیابانهای اهواز همراه با خانواده هایشان پاسخ محکمی به حکومت اسلامی دادند. مبارزات این کارگران مستقیما به ما کارگران و ما مردم در سراسر ایران مربوط است. وسیعا از این اعتراضات حمایت کنیم. صدای اعتراض این کارگران باشیم. همراه با خانواده های کارگران برای آزادی کارگران دستگیر شده گروه ملی فولاد اهواز تلاش کنیم. تمامی کارگران بازداشتی گروه ملی باید فورا و بدون قید و شرط آزاد شوند.
همانطور که کارگران گروه ملی فولاد اهواز اعلام کرده اند، نباید اجازه دهیم این بازداشت ها و سرکوبگری های حکومت بر روی مبارزات ما برای خواستهای برحقمان سایه بینندازد. بنابراین نه تنها باید کارگران بازداشتی گروه فولاد ملی فورا آزاد شوند، نه تنها باید خواستهای ما پاسخ بگیرد و دستمزدهای به سرقت رفته مان فورا پرداخت شود، بلکه با اتکاء به همین نیروی اعتراضی قدرتمند مبارزاتمان به جنبش اعتراضی علیه دستمزدهای زیر خط فقر و حقوق های نجومی و خواست افزایش دستمزدها ٥ میلیون بپیوندیم. و اعتراض خود را علیه زندگی فقر و جهنم جمهوری اسلامی اعلام کنیم. زنده باد کارگران گروه ملی فولاد اهواز. زنده باد همبستگی کارگری.
شهلا دانشفر

اینرا هم بخوانید

گسترش اعتصابات پاسخ پرستاران به سرکوب‌ها – شهلا دانشفر

مندرج در ژورنال شماره ۸۱۶ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده …