کارگر زندانی فولاد فورا باید آزاد شود

نیروهای سرکوب جمهوری اسلامی، شبانه به خانه کارگران فولاد اهواز یورش برده و تعداد قابل توجهی را از آنها را دستگیر کرده اند. در این یورش که به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران تا ساعت ۲ نیمه شب ادامه داشته، به خانه تعداد دیگری از کارگران فولاد نیز یورش برده اند اما موفق به دستگیری آنها نشده اند. تعدادی از کارگران برای جلوگیری از دستگیر شدن، شب در خانه نمانده و در خیابان های اهواز به سر برده اند.

کارگران اما علیرغم این دستگیری ها و علیرغم حضور گسترده انواع اوباش سرکوبگر در خیابان های اهواز و جو سنگین امنیتی، دست به راهپیمایی در خیابان های مرکزی اهواز زده و در حمایت از رفقای زندانی خود شعار دادند: کارگر زندانی آزاد باید گردد، کارگر زندانی حمایتت میکنیم. جمعی از کارگران نیز برای آزادی همکاران بازداشتی خود در مقابل ستاد خبری اداره اطلاعات اهواز دست به تجمع زدند اما نیروهای سرکوب حکومت دو نفر دیگر از کارگران به نامهای حسین داودی و کاظم حیدری را نیز در مقابل این مرکز بازداشت کردند. سرکوبگران صبح امروز در کارخانه حاضر شده و کلیه کارگران را مورد تهدید قرار دادند. سرکوبگران که میدانند کارگران با این اقدامات کوتاه نمیایند، گارد ویژه خود را مقابل استانداری و دادگستری خوزستان  همراه با آمبولانس و ماشینهای آب پاش مستقر کرده اند تا مانع شکل گیری تجمع کارگران شوند.

جمهوری اسلامی ناتوان از پاسخگویی به خواست های بحق کارگران و در وحشت از پیوستن رو به گسترش خانواده های کارگری و مردم اهواز به صفوف ۴۰۰۰ کارگر اعتصابی فولاد و در وحشت از ادامه تاثیرات مهمی که اعتصاب ۳۸ روزه کارگران فولاد و راهپیمایی ها و شعارهای آنها در خیابان های مرکزی اهواز در سراسر کشور گذاشته است، دست به این اقدام جنایتکارانه زد تا به خیال خود کارگران را خاموش کند. اما اعتصابات کارگری از نقاط مختلف کشور زبانه میکشد و اعتراضات توده های بجای آمده مردم از هر طرف بلند شده است. این اقدامات تنها خشم و اعتراض مردم را گسترش خواهد داد.

اتحادیه آزاد کارگران ایران اسامی تعدادی از کارگرانی که بازداشت شده اند را به این شرح اعلام کرده است:‌

۱- میثم علی قنواتی 2- عیسی مرعی 3- امین علوانی 4- مرتضی اکبریان 5- طارق خلفی 6- مسعود عفری 7- جعفر سبحانی 8-مصطفی عبیات  9-غری حویزاوی 10- کریم سیاحی 11- حامد باصری  ۱2- حافظ کنعانی ۱3- حامد جودکی 14- حسین داودی

15- کاظم حیدری 16- یاسر ابراهیمیان 17- مجید جنادله 18- کوروش اسماعیلی  19- علی عقبا 20- محسن بلوطی 21- محمد پور حسن 22- محسن پهباتی 23- سید حبیب طباطبائی 24- جاسم رومزی 25- علی اتمامی 26- سید علی جواد پور 27- جواد غلامی

28 – عبدالرضا دستی

 

دستگیری کارگران فولاد باید با موجی از اعتراض در سراسر کشور و همبستگی با کارگران فولاد اهواز پاسخ بگیرد و پاسخ خواهد گرفت. روزی که حکومت ننگین و اسلامی سرمایه داران به زیر کشیده شود دور نیست.

 

ننگ و نفرت بر حکومت جنایتکار و مفتخور اسلامی

کارگر زندانی، زندانی سیاسی آزاد باید گردد

 

اینرا هم بخوانید

برای قضاوت آیندگان- شمی صلواتی

بر گرفته از دفتر یادداشت‌های روزانه‌ *از ما سوالات زیادی می پرسند…؟ البته ما«انسانگرایان»کور راه‌های …