کرونا؛قرنطینه چند صد نفر در تاجیکستان، افزایش تلفات در چین

شمار تلفات و مبتلایان به بیماری ناشی از ویروس کرونا در چین به سرعت افزایش یافته و در تاجیکستان، چند صد نفر به ظن آلودگی به این ویروس در قرنطینه قرار داده شده‌اند.

امروز پنجشنبه، ۱۷ بهمن (۶ فوریه) منابع بهداشتی چین اعلام کردند که تا شامگاه گذشته مرگ پانصد و شصت و چهار نفر در اثر ابتلای به بیماری ناشی از ویروس کرونا تایید شده است. تنها در روز چهارشنبه، هفتاد نفر از مبتلایان جان خود را از دست دادند.

اکثر موارد فوت بیماران از استان هوبی گزارش شده است. به گفته مقامات چینی، این بیماری برای اولین بار در شهر ووهان، مرکز این استان مشاهده شده و اولین تلفات این بیماری نیز در همین شهر بوده است.

تعداد مبتلایان به بیماری در سراسر چین از مرز بیست و هشت هزار نفر گذشته است و مقامات چینی به منظور جلوگیری از گسترش بیشتر این بیماری تدابیر شدیدی را به اجرا گذاشته‌اند.

به گزارش منابع چینی یک نوزاد نیز سی ساعت پس از تولد مبتلای به این بیماری تشخیص داده شده است. مادر این نوزاد به این ویروس آلوده بوده و مشخص نیست که آیا ویروس در زهدان یا پس از تولد به نوزاد مبتلا شده است. تا کنون تعداد اندکی ابتلای به این ویروس در میان نوزادان گزارش شده است.

علاوه بر چین، مواردی از ابتلای به این بیماری از دست کم بیست وهفت کشور و سرزمین دیگر جهان گزارش و اقدامات ویژه‌ای برای مقابله با گسترش آن به اجرا گذاشته شده است.

در ژاپن، نزدیک به چهار هزار مسافر یک کشتی تفریحی به دلیل مشاهده موارد ابتلای به ویروس کرونا در قرنطینه قرار گرفته‌اند. کشتی تفریحی دیاموند پرنسس در حال حاضر در بندر یوکوهاما لنگر انداخته و به گزارش رسانه‌های ژاپنی، آزمایش این مسافران نشان داده است که شمار کسانی که به این ویروس آلوده شده‌اند دو برابر شده و به بیست تن رسیده است.بی بی سی


اینرا هم بخوانید

دویچه وله:بیانیه تشکل‌های دانشجویی به مناسبت دومین سالگرد خیزش سراسری

تعدادی از تشکل‌های دانشجویی ایران به مناسبت دومین سالگرد خیزش سراسری پس از کشته شدن …