کروناو جنگ: تهدید امنیت غذایی صدها میلیون انسان

برنامه جهانی غذا، وابسته به سازمان ملل در تازه‌ترین گزارش خود می‌گوید تغییرات اقلیمی، جنگ و شیوع ویروس کرونا امنیت غذایی صدها میلیون انسان را تهدید می‌کند.

این گزارش می‌گوید بیشترین مورد تهدید امنیتی غذایی در کشورهایی است که درگیر جنگ هستند.

برنامه جهانی غذا در گزارش جدید خود که روز جمعه منتشر کرد می‌گوید اگر تمهیدات سریع برای مقابله با کرونا و تبعات اقتصادی آن در سطح جهانی اتخاذ نشود، زندگی ۲۷۰ میلیون انسان و حیوانات آنها در سال جاری به خاطر جنگ، خشکسالی، تغییرات اقلیمی و کرونا با خطر شدید مواجه است.

این گزارش به مورد بورکینافاسو اشاره کرده که تغییرات اقلیمی باعث شده شمار افراد درگیر با گرسنگی حاد در این کشور سه برابر شده و به ۳.۴ میلیون نفر برسد.

همچنین در جنوب سودان مردم برای سیر کردن شکم خود مجبورند ۱۸۶ درصد از درآمد خود را صرف غذا کنند. به عبارتی، حقوق روزانه برای تامین نیمی از حداقل نیازهای غذایی ساده مانند برنج و غلات شهروندان در این کشور کفاف می‌کند.

این گزارش می‌گوید در مقام مقایسه وضعیت در سودان جنوبی با انطباق شرایط دستمزد و قیمت غذا در نیویورک، به گونه‌ای است که انگار یک شهروند نیویورکی باید برای تامین نیازهای ساده غذایی روزانه ۳۹۲ دلار (تقریبا دو برابر متوسط درآمد) هزینه کند.

این نهاد بین‌المللی می‌گوید ۱۷ کشور از میان ۲۰ کشور با وضعیت حاد امنیت غذایی از میان کشورهای جنوب صحرای بزرگ آفریقا هستند. در میان کشورهای منطقه، وضعیت تاجیکستان بسیار وخیم است و در جایگاه یازدهم قرار دارد.رادیو فردا

اینرا هم بخوانید

مرگ چهار زندانی در زندان شیبان اهواز و انتقال ۱۵ نفر به بیمارستان به دلایل نامشخص

کانال اینستاگرام حقوق بشری کارون خبر ازمرگ چهار زندانی در زندان شیبان و انتقال ۱۵ …