کرونا در ایران؛ شش کشور همسایه مرزهای خود را بستند

در پی شیوع بیماری کروناویروس ۲۰۱۹ در ایران، ترکیه مرزهای زمینی و ریلی خود با ایران را بسته و از یکشنبه شب پروازها از مبدا ایران را لغو کرده است. بنابر گزارش‌ها گرجستان هم پروازهای ایران را معلق کرده است. نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان هم اعلام کرد که “ارتباط هوایی ایران با ارمنستان و ورود به ارمنستان از گمرک مغری، تنها گذرگاه مرزی دو کشور تعلیق شده است.” این ممنوعیت دو هفته برقرار می‌ماند.

در برخی مرزهای ایران از جمله ارمنستان، پاکستان، عراق و ترکیه تدابیر بهداشتی و کنترلی برقرار شده است. سفارت افغانستان در ایران در اطلاعیه‌ای گفته تا اطلاع ثانوی ارائه خدمات کنسولی را به حالت تعلیق درمی‌آورد. عراق پیشتر مرز خود با ایران را بسته و کویت هم تردد به ایران را ممنوع کرده بود.

دو گذرگاه مرزی ‘کاپیکوی ‘ در استان وان و ‘اسندره ‘ در استان هاکاری ترکیه و همچنین گذرگاه بازرگان به روی مسافران ایرانی از امروز بسته شده است. افغانستان، پاکستان هم البته اعلام کردند مرزهای خود با ایران را می‌بندند.

وان دارای طولانی‌ترین مرز مشترک با ایران است و این اقدامات حدود کمتر از یک ماه مانده به مسافرت‌های نوروز ۱۳۹۹ به اجرا درآمده است.فخرالدین کوجا، وزیر بهداشت ترکیه گفته است: “در دو روز گذشته از ورود هشت ایرانی، به دلیل وجود نشانه‌های بیماری، به کشورمان جلوگیری شد.”

https://www.bbc.com/persian/iran-51599100

اینرا هم بخوانید

دادستان کل رژیم: ورود فراجا و دستگاه قضایی برای مقابله با بی‌بندوباری و بی حجابی ، ضروری است

حجت‌الاسلام محمد موحدی دادستان کل رژیم گفته است:”ورود فراجا و دستگاه قضایی برای مقابله با …