کرونا در جهان، مرگ۷۹۸هزار نفر،بیش از 22 میلیون مبتلا

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در سراسر جهان تا روز جمعه ۲۱ اوت (۳۱ مرداد) به بیش از ۲۲ میلیون و ۹۰۰ هزار نفر و شمار قربانیان آن به ۷۹۸ هزار نفر رسید. ایران چهارمین کشور با بالاترین شمار بیماران در وضعیت بحرانی است.

مارهای جهانی حاکی از آن است که تا کنون بیش از ۱۵ میلیون و ۵۵۸ هزار نفر از مبتلایان این بیماری نیز در سراسر جهان بهبود یافته‌اند.

هم اکنون در جدول جهانی کشورهای گرفتار به کووید۱۹، ایالات متحده آمریکا با بیش از ۵ میلیون و ۷۴۷ هزار مبتلا در صدر قرار دارد و پس از این کشور، به ترتیب کشورهای برزیل، هند، روسیه، آفریقای جنوبی، پرو، مکزیک، کلمبیا، اسپانیا و شیلی جایگاه دوم تا دهم جهان را به خود اختصاص داده‌اند.

بیشترین شمار قربانیان این ویروس نیز بار دیگر در ایالات متحده به ثبت رسیده است. شمار جان باختگان کووید۱۹ در این کشور به ۱۷۷ هزار و ۴۵۷ نفر رسیده است و پس از آن به ترتیب برزیل (بیش از ۱۱۲ هزار قربانی)، مکزیک (بیش از ۵۹ هزار)، هند (بیش از ۵۵ هزار)، بریتانیا (بیش از ۴۱ هزار)، ایتالیا (بیش از ۳۵ هزار)، فرانسه (بیش از ۳۰ هزار)، اسپانیا (بیش از ۲۸ هزار)، پرو (بیش از ۲۷ هزار) و ایران (بیش از ۲۰ هزار قربانی) در جایگاه دوم تا دهم جدول جهانی قرار دارند.یورونیوز

اینرا هم بخوانید

سازمان ملل: نزدیک به یازده میلیون افغان در داخل و بیرون از افغانستان آواره هستند

تعدادی از مهاجرین افغان که از پاکستان به افغانستان برگشت داده شده اند کمشنری عالی …