کرونا و فقر در استان سیستان وبلوچستان

علیم یارمحمدی نماینده مجلس حکومت از زاهدان درباره شدت گرفتن بحران کرونا در سیستان و بلوچستان می‌گوید: قرنطینه و پروتکل‌های بهداشتی مدتی جواب داد، اما وقتی افراد می‌بینند خانواده‌شان به‌خاطر بی‌غذایی دارد از هم می‌پاشد، مجبورند کار کنند.۳۰۰ هزار نفر در استان سیستان و بلوچستان، آب شرب غیربهداشتی مصرف می‌کنند.۷۴/۵ درصد از مردم زیر خط امنیت غذایی قرار دارند. همچنین، غالب افراد کارگر هستند و روزانه باید در محل‌هایی جمع شوند تا افرادی که دنبال کارگر می‌گردند، آنها را پیدا کنند.

وی با تأکید بر اینکه بسیاری از این افراد مشمول هیچ‌کدام از طرح‌های معیشتی دولت قرار نمی‌گیرند، اضافه می‌کند: این افراد باید در حال حاضر نیز کارگری کنند تا بتوانند برای خانواده خود غذا تهیه کنند. مشکلات معیشتی افراد را مجبور می‌کند تا از خانه‌های خود بیرون بروند.

ما هرچقدر هم پروتکل‌های بهداشتی را در اختیارشان قرار بدهیم، وقتی قرار باشد آب شرب خود را با گالن و به روش غیربهداشتی تهیه کنند، اوضاع تغییری نمی‌کند. ما باید فکری اساسی به حال معیشت آنان بکنیم، چراکه همه این مشکلات باعث شده که شیوع کرونا در زاهدان، شیب تندی داشته باشد.

قرنطینه و پروتکل‌های بهداشتی مدتی جواب داد، اما وقتی افراد می‌بینند که خانواده‌شان به‌خاطر بی‌غذایی دارد از هم می‌پاشد، مجبورند کار کنند.از ایرنا

اینرا هم بخوانید

دستگیری۲۶۱ نفر در شهریار استان تهران به اتهام عضویت در «شبکه شیطان‌پرستی»

پلیس فراجا اعلام کرد ۲۶۱ نفر از جمله سه شهروند اروپایی در شهرستان شهریار استان تهران …