کرونا ۷۷ میلیون نفر را سال گذشته به فقر شدید سوق داده. هزینه مواد غذایی ۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون نفر افزایش یافته

گزارش جدید سازمان ملل که روز سه‌شنبه منتشر شد، حاکی از آن است که همه‌گیری ویروس کرونا باعث شده است دست‌کم ۷۷ میلیون نفر در سراسر جهان در سال گذشته میلادی به سمت «فقر شدید» سوق داده شوند.حدود ۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون نفر در سراسر جهان در پی جنگ اوکراین با افزایش هزینه‌ مواد غذایی و هزینه سوخت روبرو شده‌اند.

گزارش تاکید دارد در حالی که کشورهای ثروتمند از جمله ایالات متحده و چین اکثر جمعیت خود را واکسینه کرده‌اند، نرخ واکسیناسیون در کشورهای کم‌درآمد همچنان پایین است و با ادامه روند کنونی، امید چندانی به پویایی دوباره جمعیت این کشورها نیست.

میزان بدهی کشورها نیز افزایش یافته است و در حالی که در کشورهای توسعه یافته ۳.۵ درصد درآمد صرف بازپرداخت بدهی‌ها می‌شود، این رقم در فقیرترین کشورهای در حال توسعه تا حدود ۱۴ درصد افزایش یافته است.

سازمان جهانی بهداشت بارها از کشورهای ثروتمند خواسته است که واکسن‌ بیشتری را به کشورهای کم‌درآمد بفرستند و تاکید داشته که تنها راه پایان دادن به همه‌گیری ویروس کرونا، رساندن نرخ جهانی واکسیناسیون به ۷۰ درصد است.

ین گزارش همچنین به جنگ اوکراین و تبعات اقتصادی آن از جمله افزایش قیمت‌های انرژی و ایجاد اختلال در زنجیره تامین اشاره دارد و می‌گوید که این جنگ نیز تنها وضعیت مالی را در کشورهای در حال توسعه بدتر کرده است و حدود ۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون نفر در سراسر جهان در پی جنگ اوکراین با افزایش هزینه‌ مواد غذایی و هزینه سوخت روبرو شده‌اند.

اینرا هم بخوانید

پلیس تهران:سه مامور در راستای اجرای طرح “ارتقای امنیت اجتماعی” کشته شدند

به گزارش پلیس تهران، شب گذشته ۳۰ اردیبهشت‌ماه (۱۹ مه) سه پلیس در راستای اجرای …