کشتار کودکان توسط حزب‌الله و دولت نتانیاهو – محسن ابراهیمی

مندرج در ژورنال شماره ۷۹۴ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

دیروز شنبه ۷ مرداد، دو خبر در رسانه‌های جهانی منعکس شد. بر طبق این دو خبر، در متن جنگ اسرائیل و حماس، دو بار کودکان کشتار شدند. یکبار حزب‌الله با حمله موشکی توسط راکت فلق-۱ ساخت جمهوری اسلامی به زمین فوتبال کودکان در مجدل شمس واقع در بلندی‌های جولان ۱۲ کودک را به قتل رساند و ده‌ها کودک و نوجوان دیگر را زخمی کرد. بار دیگر، حمله هوایی اسرائیل به مدرسه “خدیجه” در جنوب غزه دست‌کم ۳۰ کشته از جمله ۱۵ کودک و بیش از ۱۰۰ مجروح برجای گذاشت.

این اولین‌بار نیست که کودکان در جنگ میان حماس و اسرائیل کشته می‌شوند و آخرین بار هم نخواهد بود. هر بار هم توجیه گران دو طرف یا به اشکال مختلف جنایتشان را توجیه می‌کنند و یا اصولاً اقدام جنایت‌کارانه‌شان را انکار می‌کنند. ارتش اسرائیل معمولاً مدعی می‌شود که قبل از عملیات به مردم هشدار داده است که منطقه را ترک کنند و در نتیجه اگر کودکان کشتار می‌شوند تقصیر خانواده‌هاست که به هشدار ارتش اسرائیل توجه نکرده‌اند. حماس و حزب‌الله هم مستقل از شواهد مسلم حملات موشکی اصولاً جنایتشان را انکار می‌کنند. حزب‌الله منکر این است که اصلاً حمله‌ای به زمین فوتبال کودکان انجام داده است!

این بار که پای باند تبهکار اسلامی یعنی حزب‌الله در گیر است، سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی با اتکای به بیانیه خود حزب‌الله! می‌گوید که حزب‌الله در حمله به مجدل شمس نقش نداشته و ” اسرائیل با یک سناریوی ساختگی، به دنبال انحراف افکار عمومی و توجهات جهانی از جنایات گسترده خود در فلسطین است”؛ از طرف حکومتی که خود یک پای اصلی به‌هم‌زدن امنیت مردم در منطقه است، مسئولیت “جامعه جهانی” در قبال امنیت لبنان و منطقه را یادآوری می‌کند!

افکار عمومی جهان، نهادهای بین‌المللی، نیروهای سیاسی انسان‌دوست، هر انسانی که از کشتار کودکان هر دو طرف، توسط اسرائیل یا حماس و حزب‌الله با حمایت جمهوری اسلامی کودک‌کش خشمگین است، در قبال تأمین امنیت کودکان مسئول هستند. اولین گام برای دخالت فعال در جهت تحقق چنین هدف انسانی در قبال کودکان بی‌پناه، اعتراض همبسته و گسترده جهانی علیه جنایت‌کاران دو طرف و مبارزه برای خواست تعقیب و محاکمه همه این قاتلین به جرم جنایت علیه کودکان است!

اینرا هم بخوانید

ترور اسلامی در فرانسه و آلمان – محسن ابراهیمی

مندرج در ژورنال شماره ۸۱۶ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده …