کمپین برای آزادی کارگران زندانی در ایران: ادامه اعتصاب اسکندر لطفی و حمایت ها و پشتیبانی ها

بدنبال بازداشت دو تبعه فرانسوی سیسیل کولر و ژآک پاری به اتهام مسخره و رسوای جاسوسی در بیست و یکم اردیبهشت ماه، اسکندر لطفی سخنگوی شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان همراه با سه معلم دیگر رسول بداقی، مسعود نیکخواه و شعبان محمدی، دو فعال کارگری رضا شهابی و حسن سعیدی و نیز آنیشا اسداللهی، کیوان مهتدی و ریحانه انصاری از فعالین اجتماعی بازداشت شدند. اتهام آنها “توطئه و تبانی برای آشوب آفرینی در کشور” است. این در حالیست که سیسیل کولر عضو اتحادیه آموزش فرانسه و عضو برجسته سازمان “آموزش بین الملل” است و شورای هماهنگی تشکلهای صنفی معلمان نیز از ابتدا از اعضای این سازمان بوده است.

این یک روش همیشگی و در عین حال نفرت انگیز جمهوری اسلامی است که تحت چنین عناوینی سعی میکند برای فعالین جنبشهای اعتراضی پاپوش دوزی همکاری با “جاسوسان خارجی” را سرهم بندی کند. بخصوص در شرایط امروز که جامعه بپاخاسته و معلمان نقش فعالی در اعتراضات دارند هدف حکومت از این نوع پرونده سازیهای رسوا، عقب راندن جنبش معلمان و کل جامعه است.

بنا بر خبرها دستگیر شدگان این پرونده امنیتی کثیف در این مدت زیر شکنجه و فشار بسیاری جهت اعتراف گیری اجباری قرار گرفته اند. در اعتراض به این فشارها برای اعتراف گیری اجباری اسکندر لطفی از روز اول خرداد ماه در اعتصاب غذای خشک بسر میبرد. در حمایت و همبستگی با او هم اکنون ۴۰ نفر از معلمان اعلام اعتصاب غذا کرده اند. اسامی اعتصاب کنندگان عبارتند از: محسن عمرانی/ بوشهر، محمدرضا رمضان‌زاده/ خراسان شمالی، عزیز قاسم‌زاده/ گیلان، طاهر قادرزاده/ کردستان، عبدالله رضایی/ هرسین، رضا مسلمی/ همدان، آمانج امینی/ کردستان، مرتضی الیاسی/ لرستان، اصغر حاجب/ بوشهر، خان‌عزیز اسماعیلی/ اسلام‌آباد غرب، یعقوب یزدانی/ خراسان شمالی، اردشیر صیادی/ بوشهر، وحید میرشکار/ تهران، ولی‌میرزا سیدی/ تهران، پروین سلیمی/ تهران، مرضیه طلائی / کردستان ، شهرزاد قدیری/ تهران، مهدی فتحی / پاسارگاد ، محمود ملاکی/ بوشهر، احمد قادری/ کردستان، زینب سپهری/ تهران، صلاح آزادی/ کردستان، محمد حسن پوره/ تهران، معصومه دهقان / تهران، فرزانه داودپور / کرج، فرامرز خداشناس/ تهران، شهریار نادری/ کرمانشاه، محبوبه فرحزادی/ تهران، اکبر زنده بودی/ بوشهر، مهران داودیان/ تهران ، کوکب بداغی پگاه/ خوزستان، ایذه، یاسر امینی/ آذر آذربایجان غربی، مهاباد، فاطمه بهمنی / اراک، مهاجران، سلیمان عبدی / کردستان، سهیلا سیاوشی / بوشهر، امراله نصرالهی / شیراز، هومن دشتی/ تهران ، محمدصالح شکری/ کردستان، و فرهاد تنهای رشوانلو/ خراسان رضوی.

حمایت از اسکندر لطفی و اعتراض علیه پرونده سازی های امنیتی و ادامه بازداشتها هم اکنون بخش مهمی از اعتراضات معلمان است. از جمله در این رابطه معلمان دردهم خرداد ماه در سنندج تجمع بزرگی داشتند و در مریوان نیز تجمعات متعددی برپا شده است. همچنین در سیزدهم خرداد ماه جمعی از معلمان در استان فارس و در بوشهر با در دست گرفتن بنری با عکسی از اسکندر لطفی و دیگر معلمان بازداشتی با آنها اعلام پشتیبانی و همبستگی کردند.

این اعتراضی است علیه شکنجه و زندان، علیه اعتراف گیری های اجباری و پرونده سازی های امنیتی و علیه سرکوبگری های حکومت اسلامی. صدای اعتراض معلمان معترض در سطح جهانی باشیم. با اعتراضات گسترده کاری کنیم که معلمان ناچار نشوند با اعتصاب غذا زندگی خود را بخطر بیندازند. جمهوری اسلامی این حکومت سرکوب و جنایت باید در سطح جهان بایکوت شود و از تمام نهادهای بین المللی از جمله سازمان جهانی کار اخراج شود. با اعتراضات گسترده مان در زندانها را باز خواهیم کرد.

کمپین برای آزادی کارگران زندانی در ایران (فری دم ناو)

۱۴خرداد ۱۴۰۱، ۴ژوئن ۲۰۲۲

Shahla.daneshfar2@gmail.com

https://free-them-now.com/


tel:00447435562462

اینرا هم بخوانید

حکومت اسلامی باید از سازمان جهانی کار اخراج و در سطح جهان بایکوت شود

کنفرانس سالانه آی ال او سازمان جهانی کار از روز سوم ژوئن در ژنو شروع …