کمپین برای آزادی کارگران زندانی: همبستگی شورای اتحادیه های کارگری در استرالیا در همبستگی با اعتصابات کارگری در ایران

بدنبال تماس ارسلان ناظری عضو کمپین برای آزادی کارگران زندانی (Free Them Now! FTN) با شورای اتحادیه های کارگری در استرالیا، این شورا روز هفتم اوت طی نامه ای سرگشاده خطاب به سفارت ایران در استرالیا حمایت خود را از اعتصابت کارگری درایران اعلام کرد. رونوشت این نامه به کمپین برای آزادی زندانیان سیاسی (FTN) نیز ارسال شده است. این اتحادیه بر سه خواست پرداخت فوری کلیه حقوق های معوقه کارگران اعتصابی، پایان دادن به اخراج ها و تهدید معیشتی کارگران و آزادی فوری کارگران زندانی تاکید کرد. ترجمه فارسی این نامه ضمیمه است.
لینک این نامه را در سایت این اتحادیه در زیر میتوانید مشاهده کنید.
https://www.actu.org.au/our-work/international/solidarity/australian-unions-stand-in-solidarity-with-iranian-workers
کمپین برای آزادی کارگران زندانی
١٧ مرداد ٩٩
http://free-them-now.com/
shahla.daneshfar2@gmail.com


شورای اتحادیه های کارگری استرالیا ACTU
به سفارت ایران در کانادا، ٧ اوت ٢٠٢٠
جنبش اتحادیه ای استرالیا همبستگی خود را با کارگران اعتصابی در سراسر ایران در مجتمع صنعتی نیشکر هفت تپه و پالایشگاه ها و پروژه های صنعتی و میادین گازی پارس جنوبی اعلام میکند.
کنفدراسیون بین المللی اتحادیه های کارگری (ITUC) ایران را به عنوان بدترین کشور در جهان برای کارگران که در آن هیچ تضمینی برای حقوق کارگران وجود ندارد رتبه بندی می کند. قوانین کار ایران به کارگران حق ایجاد اتحادیه های مستقل را نمی دهد و کارگران مرتباً مورد تهدید، بازداشت و شکنجه قرار می گیرند. تظاهرات کارگران به شدت سرکوب می شود ، و کارگران و رهبران اتحادیه ها به دلیل استفاده از حق اعتصاب دستگیر و زندانی می شوند.
ACTU با ارسال این نامه به سفارت ایران همبستگی خود را با کارگران اعتصاب در سراسر ایران ابراز کرده و خواستار: پرداخت فوری کلیه حقوق های معوقه کارگران اعتصابی؛ پایان دادن به اخراج و تهدید علیه زندگی کارگران و آزادی بی قید و شرط همه کارگران زندانی است.

اینرا هم بخوانید

‪حمایت چهل تشکل و بیش از دویست فعال سیاسی و مدنی و دادخواه از بیانیه سه نهاد به مناسبت دومین سالگرد جنبش زن زندگی آزادی‬

به مناسبت دومین سالگرد آغاز جنبش انقلابی زن زندگی آزادی و قتل مهسا ژینا امینی، …