کمپین برای آزادی کارگران زندانی: گزارشی از فرهاد میرزایی از معلمان معترض در کرمانشاه از دستگیری معلمان و احضارها در آستانه اول ماه مه

“با سلام و وقت بخیر به شما عزیزان. همانطور که انتظار میرفت امروز حوالی ساعتهای ۵ تا ۶ صبح روز شنبه نیروی های پلیس امنیت و لباس شخصی در یک حرکت هماهنگ و برنامه ریزی شده اقدام به آدم ربایی و بازداشت تنی چند از فعالان جنبش مطالبه گری و فرهنگیان میدانی و کنشگر نمودند. از تهران آقای رسول بداقی بازرس شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران، آقای جعفر ابراهیمی عضو شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان، آقای علی اکبر باغانی از بانیان و فعالان جنبش مطالبه گری که خود سابقه زندان داشته است و هم اکنون نیز عضو شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران هستند و محمد حبیبی دبیر کل شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان بازداشت شده اند. از گیلان آقای حبیب مرادعلی بیگی و عمو صفر و آقای بهشتی امروز بازداشت شده اند. همینطور در خوزستان آقای شیروانی که قرار بود فردا خود را به دادگاه معرفی کنند و امروز در مدرسه بودند، مامورین اطلاعات به منزلشان ریخته اند و ایشان ناگزیر امروز برای معرفی خود به سپاه مراجعه کردند. بنا بر آخرین گزارشات وقتی که آقای رسول بداقی از ورود نیروهای انتظامی به منزل خود ممانعت کردند و حکم قضایی خواستند، آنها به زور وارد شده و در طبقه دوم منزل که ایشان اطاق مخصوص خود را دارند آنها با پتک اقدام به تخریب و شکستن درو پنجره اطاق کردند و وسایل شخصی ایشان را با خود بردند. همچنین دو تا از لپ تا ها و وسایل شخصی آقای باغانی ازجمله کتابها و یادداشت های او را نیز برده اند. بر اساس خبرهای موثقی که دریافت کرده ایم ساعت دو و ده دقیقه ظهر امروز شنبه آنها از بند ۲۰۹انفرادی زندان اوین تماس گرفته و گفته اند که در آنجا بسر میبرند.

با حضور حداکثری خود باید کار کنیم که همه این عزیزان آزاد شوند.هدف از این بازداشتها جدا کردن افراد شاخص، صاحب نفوذ و صاحب کلام و موثر در تجمعات فردا روز جهانی کارگر و ایجاد رعب و وحشت در دل سایر فرهنگیان و جلوگیری از برگزاری اجتماعات اعتراضی فردا اول ماه مه است. آنهم با توجه به فراخوانی که شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان و تمام تشکلهای کارگری با شعار معلم ، کارگر، دانشجو اتحاد را صادر کرده است. اینها با این ترفند مذبوحانه،آدم ربایانه و ظالمانه دست به بازداشت فعالان صنفی و کنشگران و رهبران مطالبه گر اجتماعی زده اند. اما خوشبختانه ما افراد میدانی و فعال و شجاع و مطالبه گر بسیار داریم که راه این دوستان را ادامه دهند و نگذارند در تجمعات فردا خللی وارد شود. اگر چه تا همین الان ما دستاورد بزرگی داشته ایم و با فراخوانهایمان و با بیانیه هایمان پیام روز جهانی کارگر و روز معلم خود را داده و بر پیگیر مطالباتمان تاکید داریم. بنابراین فردا همه با هم با شعار معلم، کارگر اتحاد، اتحاد، و با تاکید بر اتحاد بین تشکلهای کارگری و جنبش اجتماعی مختلف و با فریاد عدالت طلبی و آزادی فرهنگیان و کارگران زندانی و تمامی زندانیان سیاسی و حمایت از همه کارگران که حقوقشان نقض شده است به خیابان خواهیم آمد و روز جهانی کارگر را گرامی خواهیم داشت.

در آخر تاکید میکنم که ما معلمان احضارها، دستگیریها و برخوردهای سرکوبگرانه و آدم ربایی های حکومت را شدیدا محکوم میکنیم و به ادامه بازداشت معلمان، کارگران و فعالین کنشگر اعتراض داریم و خواستار آزادی بدون قیدو شرط همه زندانیان سیاسی هستیم. ما عدم اجرای عدالت و پاسخ ندادن به خواستهای برحقمان را محکوم کرده و کوتاه نمی آییم. ما دیگر به این درجه از استثمار و بهره کشی از نیروی کار خود و حقوق و مزد کم و تحمیل فقر و بی تامینی تن نمی دهیم. و هشدار میدهیم به دولت که با سرکوب و زندان نمیشود جامعه را “امن” کرد. جز گوش دادن به مطالبات کارگران، فرهنگیان و ما مردم راهی ندارید.

در هیچ دوره ای از تاریخ و در هیچ کجا از کره زمین هیچ حاکمی و حکومتی نتوانسته و نخواهد توانست که رضایت خاطر و یا سکوت مردم و جنبش های مطالبه گر و معترض را با تکیه بر تفنگ و فشنگ حاصل کند. رضایت و آرام کردن فریاد مطالبه گری فقط با گوش دادن به خواسته ها و مطالبات مردم است. نه ایستادن در برابر خواسته های به حق آنان و برخوردهای خشن، احضار ها و صدور احکام زندان بلند مدت برای معترضین. بیایید از این رفتارهای سرکوبگرانه دست بردارید. چرا که حق گرفتنی است و نه دادنی و اگر میخواهید خیابان را ترک کنیم. حقمان را بدهید. حق ما داشتن زندگی شرافتمندانه، افزایش حقوق متناسب با تورم و افزایش نرخ تورم و داشتن زندگی ، آزادی تمامی فرهنگیان و کارگران و کنشگران زندانی، حق ایجاد تشکل و کانون های صنفی کارگری و معلمی، پرداخت بموقع حقوق کارگران و معلمان و مزد بگیران، تحصیل رایگان برای همه کودکان، بیمه و درمان رایگان و داشتن مسکن مناسب و قابل قبول و پایان دادن به پرونده سازیهای امنیتی، بازداشت ها، احضارها ست. معیشت، منزلت ، حق مسلم ماست. به فریادهایمان، به مطالباتمان گوش دهید. فرهاد میرزایی عضو شورای عالی فعالان صنفی فرهنگیان در کرمانشاه”.

.ارسالی برای کمپین برای آزادی کارگران زندانی.

کمپین برای آزادی کارگران زندانی

۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۳۰ آپریل ۲۰۲۲

Shahla.daneshfar2@gmail.com

https://free-them-now.com/

اینرا هم بخوانید

مردم مبارز کردستان به هر شکل ممکن برای توقف اعدام ادریس آلی اقدامات جمعی و موثر را انجام دهید!

مردم مبارز سردشت! نهادهای مدنی، حقوق بشری و اجتماعی! دانشجویان! بیدادادگاه ارومیه کولبر ۳۱ ساله …