کمپین دفاع از شریفه محمدی: شکایت از پرونده اعدام در کمیته حقیقت‌یاب سازمان ملل ثبت شد

کمپین دفاع از شریفه محمدی، فعال کارگری زندانی محکوم به اعدام، در بیانیه ای اعلام کرد: گزارش و پرونده مفصلی از موارد متعدد نقض حقوق بشر که نهادهای امنیتی و قضایی جمهوری اسلامی علیه خانم محمدی اعمال کرده‌اند، به کمیته حقیقت‌یاب سازمان ملل متحد در ارتباط با ایران ارسال و در این نهاد ثبت شده است.

این کمپین در بیانیه خود که روز یکشنبه ۲۵ تیر منتشر شد گفت که «در این زمینه شکایتی نیز در جریان است.»

بیانیه می گوید که «این گزارش که در روزهای اخیر تکمیل و ارسال شده است، به طور تفصیلی، دقیق و مستند، به شرح تمام آزار و اذیت ها، شکنجه ها، نقض حقوق بدیهی در روند دادرسی، نقض حق شهروندی در امر تشکل یابی مستقل، صدور حکم اعدام بر بنیاد ادعاهای واهی، و دهها مورد مفصل دیگر پرداخته و با نظر تخصصی کارشناسان حقوق داخلی و بین المللی و حقوق بشر تهیه و تنظیم شده است.»

کمپین دفاع از شریفه محمدی اشاره کرد که شکایات و گزارش های دیگری نیز به زودی نزد نهادها و مراجع بین المللی دیگری ثبت و پیگیری خواهد شد.

در بیانیه به جزییات این شکایات و گزارش ها اشاره نشده ولی گفته شده است که به زودی افکار عمومی در جریان آنها قرار خواهند گرفت.

با این همه کمپین تاکید کرد که علاوه بر «تلاش برای لغو فوری حکم ظالمانه اعدام علیه شریفه محمدی و تلاش برای آزادی فوری و بی قید و شرط او، در آگاهی بخشی نسبت به اقدامات سیستماتیک دولت ایران در نقض حقوق شهروندی در مورد سایر زندانیان نیز از هیچ کمک و همراهی دریغ نخواهد کرد.»

شریفه محمدی که بیش از یک دهه قبل در «کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل‌های کارگری»، عضویت داشته، در آذرماه سال گذشته بازداشت و روز ۱۴ تیرماه از سوی دادگاه انقلاب اسلامی رشت به اتهام «بغی» به اعدام محکوم شد.

این حکم بر اساس اتهام وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی مبنی بر داشتن عضویت شریفه محمدی در «کو‌مه‌له» صادر شده و این در شرایطی است که این اتهام از سوی خانم محمدی، همسرش؛ سیروس فتحی، و کومه‌له به شدت رد شده است. همچنین کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری که شریفه محمدی در دهه هشتاد خورشیدی در آن عضویت داشت، اتهام وارد شده به او را رد کرده است.

بنا بر گزارش‌ها، او مورد شکنجه قرار گرفته است و ماموران حکومتی «بدون هیچ سند‌ و مدرکی» به او اتهام «عضویت در گروه کومه‌له مسلح» زده‌اند. این در شرایطی است که این سازمان هم این موضوع را تکذیب کرده است.رایو آمریکا

اینرا هم بخوانید

پرستاران در چندین شهر دست به تجمع زدند  

پرستاران طبق فراخوان قبلی امروز در شهرهای اصفهان، قم، کاشان، شیراز و قروه دست به …