کمیته بین المللی علیه اعدام:جمهوری اسلامی مسئول مرگ وحید صیادی نصیری است!

وحید صیادی نصیری، زندانی سیاسی، در اثر اعتصاب غدا جان نباخت. جمهوری اسلامی او را کشت. او را به دلیل اینکه از مقامات حکومت انتقاد کرده بود به زندان انداختند. مرداد ماه امسال در خانه مادرش در قم بازداشت شد. او پس از دستگیری، به چهار سال و نیم حبس تعزیری محکوم شد. دستگیری مرداد ماه صیادی در حالی صورت گرفت که مدت زیادی از آزادی او از زندان نمی گذشت. وی در زمستان ۱۳۹۶، پس از گذراندن دو سال و نیم حبس، از زندان آزاد شده بود.

جمهوری اسلامی از همان زمان که وحید صیادی را به دلیل بیان عقاید و نظراتش در مورد حکومت دستگیر نمود زمینه مرگش را فراهم  آورد. در مملکتی که به دلیل حاکمیت استبداد نتوانی حرفت را بزنی یعنی نفست را گرفته اند. بعد شما را طبق نقشه در زندانی قرار می دهند که بیشترتحقیر و توهین شوی و زیر فشار قرار گیری. جمهوری اسلامی بدین ترتیب شوک بعدی را به وحید صیادی وارد کرد. او خواهان یک دادرسی عادلانه و انتقال به زندان اوین و یا گوهردشت کرج بود. به حرفش گوش ندادند. دست به اعتصاب عذا زد. جمهوری اسلامی به خواستهای او بی اعتنایی کرد. به حالش نرسیدند. از دست این همه ظلم و ستم جانش به لب آمد. ذره ذره او را کشتند…

کمیته بین المللی علیه اعدام اعلام می کند که جمهوری اسلامی عامل مستقیم مرگ وحید صیادی نصیری است. دور نیست زمانی که عاملین مرگ وحید صیادی و دهها هزار انسان شریف دیگر که در زندانهای جمهوری اسلامی کشته شدند در دادگاههای مردمی محاکمه شوند.  این روزها کارگران با فریاد شعار “نه تهدید، نه زندان، دیگ فایده نداره” جواب سرکوبگری های جمهوری اسلامی را می دهند. جمهوری اسلامی در مقابل اراده متحد ما مردم راهی جز این ندارد که برود. بساط اعدام و آدمکشی جمهوری اسلامی باید به نیروی متحد ما مردم برچیده شود. آزادی، رفاه و عدالت حق ما مردم است و آنرا باید به نیروی خود مستقر سازیم.

کمیته بین المللی علیه اعدام

۲۱ آذر ۱۳۹۷- ۱۲ دسامبر ۲۰۱۸

اینرا هم بخوانید

تشدید سیاست سرکوب در هیأت تخلفات اداری استان گیلان علیه معلمان

ادامه و تشدید سیاست سرکوب دولت پزشکیان در هیأت تخلفات اداری استان گیلان علیه معلمان …