رامین حسین پناهی زندانی سیاسی محکوم به اعدام به بند عمومی بازگردانده شد!

 زندانی سیاسی رامین حسین پناهی که برای اجرای حکم اعدام به قرنطینه زندان مرکزی سنندج منتقل شده بود، دوباره به بند عمومی بازگشته است. افشین حسین پناهی برادر رامین که او نیز در زندان سنندج محبوس است رامین را در بند عمومی زندان دیده است و خبر بازگشت او را به خانواده خود اعلام کرده است. همچنین حسین احمدی نیاز وکیل رامین حسین پناهی  در گفتگویی با برنامه  رودررو  تلویزیون کانال جدید گفته است که تلفنی با رامین حرف زده است و حال او خوب است.

 

توقف موقت اجرای حکم اعدام رامین حسین پناهی بدون شک نتیجه فشار افکار عمومی و اعتراضات  در ایران و جهان برای لغو حکم اعدام رامین حسین پناهی است. امروز در سنندج  مردم زیادی در مراسم خاکسپاری نیشتمان حسین پناهی خواهرزاده رامین حسین پناهی که زیر  فشارهای زیاد جمهوری اسلامی و پس از شنیدن شنیدن اجرای قریب الوقوع اعدام رامین حسین پناهی  به زندگی خود پایان داد، شرکت داشتند. حضور وسیع و گسترده مردم در این مراسم خاکسپاری و همراهی آنها با خانواده حسین پناهی، جمهوری اسلامی را واداشت تا با توجه به عواقب اعدام رامین احتیاط پیشه کند.

 

اما رامین همچنان در اسارت جمهوری اسلامی است و حکم اعدام او لغو نشده است. از سوی دیگر ما با ترفندهای جمهوری اسلامی نیز بخوبی آشنا هستیم که چگونه با کمی مانورو  وقت خریدن طرحهای شومش را عملی می کند. از همین رو باید تنور مبارزه علیه اعدام رامین را گرم نگه داشت و خواهان  لغو قطعی حکم اعدام وی شد. مردم سنندج با همیاری امروز خود نشان دادند که می توانند در جلوگیری از اعدام رامین نقش مهمی داشته باشند. ما ضمن ارسال صمیمانه ترین درودها به مردم قهرمان سنندج یکبار دیگر آنها را دعوت می کنیم که متحدانه در صحنه باقی بمانند  و اجازه ندهند رامین اعدام شود. خطر هنوز برطرف نشده است. مبارزه برای نجات قطعی رامین باید ادامه یابد.

 

کمیته بین المللی علیه اعدام

کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی

۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۷- ۲ مه ۲۰۱۸

 

Bereich mit Anhängen

اینرا هم بخوانید

گزارشات تصویری از شرکت فعالین حزب کمونیست کارگری در مراسمها و تظاهراتهای اول مه در خارج کشور

این صفحه تکمیل میشود سوئد استکهلم سوئد مالمو سوئد گوتنبرگ آلمان فرانکفورت: برمن کاسل لایپزیک