کمیته بین المللی علیه اعدام: از اعتراض فیفا نسبت به اجرای اعدام در ورزشگاههای ایران قویا حمایت می کنیم!

اخیرا یک سازمان فرانسوی بنام ECPM  (“با هم علیه مجازات اعدام”) به اجرای اعدام در ورزشگاه “نیریز” در استان فارس در اول مهر ۱۳۹۵ اعتراض کرده است و از فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) خواسته است که نسبت به وقوع چنین حوادثی در ایران واکنش شدید نشان دهد.

این سازمان غیردولتی مخالف مجازات اعدام از فیفا خواسته است که فدراسیون بین‌المللی فوتبال، جمهوری اسلامی ایران را به دلیل اجرای اعدام در ورزشگاهها از همه رقابتهای  بین‌المللی فوتبال  حذف کند و به تحریم آن بپردازد.

در واکنش به این رویداد‌ها، فاطما سامورا دبیرکل فیفا در نامه‌ای نوشت: “فیفا اعدام در ورزشگاهها را محکوم می‌کند. من قصد دارم در آینده با فدراسیون فوتبال ایران درباره این موضوع مذاکره کنم و از طریق برنامه‌های خود جلوی این اقدام را خواهیم گرفت. ماده ۳ اساسنامه به فیفا این قدرت را می‌دهد که علیه این اقدامات عمل کنیم”.

این سازمان فرانسوی همچنین با شرکت ژاپنی سازنده جرثقیل هم تماس گرفته است. این شرکت هم از جمهوری اسلامی خواسته است که از جرثقیل های ساخت این شرکت در اجرای اعدام خودداری کند.

کمیته بین المللی علیه اعدام از اقدام اعتراضی سازمان فرانسوی ECPM و همچنین محکومیت اجرای احکام اعدام در ورزشگاههای ایران از سوی فیفا قویا حمایت می کند. خاطر نشان کنیم که  فیفا در آوریل ۲۰۱۳ نیز به جمهوری اسلامی ایران درباره اجرای اعدام در استادیوم فوتبال هشدار داده بود.

جمهوری اسلامی برای ایجاد فضای رعب و وحشت در جامعه به اجرای اعدام در ملاء عام دست می زند و میادین فوتبال و ورزشگاهها را به اجرای این نمایش آدمکشی و جنایت تبدیل کرده است. کمیته بین المللی علیه اعدام مجازات اعدام را قتل عمد دولتی و یک جنایت آشکار میداند و جمهوری اسلامی را بدلیل اعدام های گسترده شدیدا محکوم میکند.  ما خواستار حذف مجازات ضد بشری اعدام از قوانین کشور اهستیم. ما در عین حال اجرای نمایشات آدم کشی در ملاء عام را شدیدا محکوم می کنیم و از همه مردم می خواهیم که به اجرای بساط اعدام در خیابان و میادین ورزشی شدیدا اعتراض کنند و جمهوری اسلامی را برای لغو مجازات اعدام زیر فشار هرچه بیشتر قرار دهند.

 

کمیته بین المللی علیه اعدام

۲۵ دی ۱۳۹۵- ۱۴ ژانویه ۲۰۱۷

 

اینرا هم بخوانید

تجمع بزرگ معلمان و فرهنگیان بازنشسته در تهران و  تجمعات بازنشستگان تامین اجتماعی و فولاد در چند شهر

روز ۳۰ اردیبهشت جمعیت بزرگی از بازنشستگان فرهنگی کل کشور مقابل سازمان برنامه و بودجه در …