کمیته بین المللی علیه اعدام: به نجات جان رامین حسین پناهی برخیزیم!

دیوان عالی جمهوری اسلامی حکم اعدام زندانی سیاسی رامین حسین پناهی را تایید کرده است. جرم رامین ایستادگی در مقابل ظلم و ستم جمهوری اسلامی است. رامین حسین پناهی  یک فعال  سیاسی است که در روز دوم تیرماه از سوی نیروهای سپاه پاسداران جمهوری اسلامی بازداشت شد، این زندانی سیاسی روز  ۵ بهمن‌ماه ۱۳۹۶، در حالی که تنها یک جلسه‌ی دادگاهی برای او برگزار شده بود، از سوی شعبه یک دادگاه انقلاب سنندج به ریاست قاضی سعیدی و یکی دیگر از قضات به اتهام اقدام علیه امنیت ملی و عضویت در کومله به مجازات اعدام محکوم شد.  او پس از دستگیری مورد شکنجه های روحی و جسمی قرار گرفت  و تا مدتی نیز ممنوع الملاقات بود.

دیوان عالی جمهوری اسلامی در حالی حکم اعدام رامین  را تایید کرده است که بنا به گفته وکیل ایشان حسین احمدی‌نیاز محاکمه وی “عادلانه و منصفانه” نبوده است.

پرواضح است صدور حکم اعدام برای یک فعال مدنی و سیاسی و تایید این حکم از سوی دیوان عالی رژیم اسلامی هیچ معنایی جز انتقامجوی از مبارزه  روزانه مردم برای به زیر کشیدن جمهوری اسلامی ندارد. آیین دادرسی عادلانه در جمهوری اسلامی وجود ندارد و دستگاه قضایی جمهوری اسلامی یک ماشین آدمکشی است که هر از گاهی عده ای را قربانی می کند تا جامعه را به سکوت و تسلیم بکشاند.

این تهدیدات جمهوری اسلامی  و خطر اعدام مبارزینی چون رامین حسین پناهی باید با تعرض مردم به رژیم اسلامی و مبارزه وسیع و متحدانه مردم برای لغو حکم اعدام رامین حسین پناهی پاسخ گیرد.

 

کمیته بین المللی علیه اعدام همه مردم شریف و آزادیخواه را فرامی خواند که برای نجات جان رامین حسین پناهی نیروی خود را بسیج کنند. ما شما را فرامی خوانیم که در هفته نجات جان رامین حسین پناهی که  از روز شنبه ٢٥ آوریل شروع می شود شرکت کنید و با برپایی تجمع و گردهمایی، با صدور قطعنامه و پیام  و هر اقدام دیگری که مناسب می دانید به حکم اعدام رامین اعتراض کنید. رامین در چند قدمی مرگ قرار دارد. همراه با پدر و مادر داغدار رامین حسین پناهی که قرار است در مقابل زندان مرکزی سنندج دست به تحصن بزنند برای نجات جان رامین حسین پناهی بپاخیزید.

 

کمیته بین المللی علیه اعدام

۲۳ فروردین ۱۳۹۷- ۱۲ آوریل ۲۰۱۸

اینرا هم بخوانید

برای قضاوت آیندگان- شمی صلواتی

بر گرفته از دفتر یادداشت‌های روزانه‌ *از ما سوالات زیادی می پرسند…؟ البته ما«انسانگرایان»کور راه‌های …